ING review en ervaringen
Om je te helpen bij de keuze voor de verzekeraar die het beste bij jou past, willen wij je zoveel mogelijk informatie over ING geven. Twijfel je nog? Lees dan de reviews van anderen met ING. Is ING je huidige verzekeraar en wil je jouw ervaring en/of review over deze verzekeraar plaatsen? Deel je beoordeling hier met andere bezoekers.
Om je te helpen bij de keuze voor de verzekeraar die het beste bij jou past, willen wij je zoveel mogelijk informatie over ING geven. Twijfel je nog? Lees dan de reviews van anderen met ING. Is ING je huidige verzekeraar en wil je jouw ervaring en/of review over deze verzekeraar plaatsen? Deel je beoordeling hier met andere bezoekers.
Klantervaringen over ING
Oprecht weet ik niet waar ik moet beginnen.
Mijn relatie met ING gaat terug naar mijn kindertijd, toen het nog de Postbank was en ik er mijn eerste spaarrekening opende.
Door de jaren heen is dat uitgegroeid tot een volledig pakket met betaalrekeningen, een reisverzekering, een woonverzekering en ja, ook een auto- en rechtsbijstandverzekering.
Je zou denken dat zo'n levenslange loyaliteit iets waard is. De afgelopen 7 maanden hebben mij het pijnlijke tegendeel bewezen.
In december 2024 rijdt er iemand tegen de achterkant van mijn auto en vlucht. Een klassiek geval van doorrijden na een ongeval.
Ik doe netjes aangifte en meld alles bij ING, inclusief het proces-verbaal. De politie kon, zoals dat blijkbaar gaat, niks doen door "gebrek aan bewijs".
Daar heb ik het niet bij laten zitten. Na veel eigen inspanning, via het Gerechtshof en het OM, krijg ik het zwart op wit: een verslag waarin de tegenpartij schuld erkent.
Een doorbraak, dacht ik. Ik stuur dit direct naar ING, in de veronderstelling dat de zaak nu snel en eerlijk afgerond zou worden.
Maar wat doet ING? Ze behandelen mij, het slachtoffer met een schuldbekentenis in de hand, als de dader.
Alsof er niks aan de hand was, kreeg ik de rekening gepresenteerd:
* Mijn premie schoot omhoog van €90 naar €200 per maand.
* Ik werd teruggezet van +1 naar -4 schadevrije jaren.
Een absurde straf voor iets waar ik part noch deel aan had.
Wat volgde was een maandenlang traject van over- en weer communiceren.
Reageren kon alleen via de mail. Na elke mail dekte ING zich in met een verwerkingstijd van 10 werkdagen, die ze ook nog eens geregeld overschreden.
Maandenlang werd de onterecht verhoogde premie gewoon afgeschreven.
En mijn rechtsbijstandverzekering bij diezelfde ING? Die bleef volledig ongebruikt.
Het is duidelijk dat als ik zelf niet had doorgezet, er helemaal niks was gebeurd.
Het lijkt ING simpelweg niet te interesseren of een trouwe klant wordt opgescheept met torenhoge kosten door de schuld van een ander.
De service waarvoor ik al die jaren betaal, was ver te zoeken.
Update: Na het delen van dit verhaal, is er plotseling wel een telefoon beschikbaar. Ik ben gebeld door iemand van webcare en voor het eerst in deze hele situatie heb ik een beetje compassie gevoeld.
Er is beloofd dat er de volgende werkdag nog contact wordt gezocht.
Ik ben benieuwd, maar na 7 maanden vechten ben ik voorzichtig.
Die voorzichtigheid blijkt weer gegrond. ING heeft het nagelaten mij terug te bellen.
Voor nu is het een harde les: zelfs een levenslange relatie die begon bij de Postbank, beschermt je niet tegen de kille en onrechtvaardige behandeling door de molen van ING.
- Niets
- * Onterechte premieverhoging en terugval schadevrije jaren.
- * Geen proactieve hulp, ik moest zelf het bewijs regelen.
- * Extreem trage communicatie (alleen via mail, deadlines overschreden).
- * Onterecht de verhoogde premie moeten betalen.
- * De rechtsbijstandverzekering bood geen enkele hulp.
- * Jarenlange loyaliteit als klant werd niet beloond.
- * Terugbel-afspraak na een klacht werd niet nagekomen.
- NIKS
- Hi,
- Nog nooit zo slecht behandeld door een bank als ING. Ben al geen klant meer sinds 2019. Dan kom je er achter dat er nog registraties van ING gemeld staan bij het BKR register. Als je daar over gaat bellen word je van het kastje naar de muur gestuurd. of ze zeggen we gaan het regelen binnen 2 werkdagen krijgt u een E-mail. Nu 3x geprobeerd zonder resultaat. de ING bank laat je gewoon vallen als het hun uitkomt.
- Nu weer 2 werkdagen wachten na een week contact met ING. denk goed na wil je met deze bank in zee gaan, de enige tip die ik je kan geven.
- Groetjes