Van de makers van Logo Gaslicht
Wellicht ken je ons al van energievergelijkingssite Gaslicht.com?
Op Poliswijzer.nl helpen we jou ook te besparen op je (zorg)verzekering!
Vergelijk en bekijk hoeveel je kunt besparen
Autoverzekeringen vergelijken
Allianz Direct

Allianz Direct review en ervaringen

Om je te helpen bij de keuze voor de verzekeraar die het beste bij jou past, willen wij je zoveel mogelijk informatie over Allianz Direct geven. Twijfel je nog? Lees dan de reviews van anderen met Allianz Direct. Is Allianz Direct je huidige verzekeraar en wil je jouw ervaring en/of review over deze verzekeraar plaatsen? Deel je beoordeling hier met andere bezoekers.

Vergelijk alle verzekeringen van Allianz Direct

Om je te helpen bij de keuze voor de verzekeraar die het beste bij jou past, willen wij je zoveel mogelijk informatie over Allianz Direct geven. Twijfel je nog? Lees dan de reviews van anderen met Allianz Direct. Is Allianz Direct je huidige verzekeraar en wil je jouw ervaring en/of review over deze verzekeraar plaatsen? Deel je beoordeling hier met andere bezoekers.

Klantervaringen over Allianz Direct

1
  • Algemene tevredenheid: 1
  • Klantenservice: 1
  • Prijs/kwaliteit: 1
Jamie 21-1-2024 - 09:52

  • Letterlijk niks. Alles is zo moeizaam en onaangenaam.
  • Klanten service is verschrikkelijk.
  • Allianz direct is het grootste oplichters bedrijf dat ik ooit gekend heb. Er is door Allianz direct een verzekering op mijn naam afgesloten voor een auto die niet in mijn bezit is. Ook op een vals woon adres. Daarna willen ze niet de valse machtiging die hun zeggen dat ik zou afgegeven hebben verstrekken.
  • In april 2023 is er op mijn naam (maar valse adres gegevens) een auto verzekering afgesloten via hun website zoals hun dat aangeven. Ik kwam er 2 januari achter en heb de dag erna direct actie ondernomen. Toen waren er al 10 onrechtmatige afschrijvingen van mijn rekening afgeschreven. Toen ik de heer sprak gaf hij aan dat ik met mijn RDW gegevens kon aantonen dat de auto niet op mijn naam stond en hun zouden dan overgaan tot terugbetaling. Ook heb ik direct verzocht om deze verzekering stop te zetten. Dit is niet gebeurd dit hebben ze pas 2 weken later gedaan nadat de politie mij vertelden dat de verzekering nog steeds op mijn naam stond en doorliep. Hun geven aan dat ik eerst moet aantonen dat het om indentiteits fraude gaat voordat zij over gaan op terug betaling. En om het nog erger te maken willen ze niet mee werken. Dit bedrijf laat je in de kou staan op het moment dat er dus door iemand (misschien hun zelf wel) een fout is gemaakt in een systeem. Nogmaals ik heb die auto niet op mijn naam. En ik heb dit bedrijf nooit gemachtigd. Ook geven ze deze gegevens niet vrij. Het is vechten tegen een zeer onaangenaam bedrijf met medewerkers die 0,0% empathie hebben. Ik heb natuurlijk ook al gemaild naar de directie maar hier komt geen reactie op.
  • Alsjeblieft mensen en iedereen die dit leest wees op je hoeden voor dit soort bedrijven die zomaar onrechtmatig een verzekering op jou naam kunnen zetten en zich daarna niet corrigeren. Alsjeblieft pas op!! Ik zou Allianz direct nooit aanrader het zijn onmenselijke rakkers.
1
  • Algemene tevredenheid: 1
  • Klantenservice: 1
  • Prijs/kwaliteit: 1
Taoufik 20-1-2024 - 12:23

  • Alleen de website
  • Alles
2
  • Algemene tevredenheid: 1
  • Klantenservice: 3
  • Prijs/kwaliteit: n.v.t.
Aghyad 28-12-2023 - 10:46

  • Ik was een jaar lang klant bij Allianz Direct voor mijn autoverzekering. Gedurende dat jaar heb ik nooit contact met hen hoeven opnemen. Echter, een jaar nadat ik naar een nieuwe verzekeraar ben overgestapt, kwam ik erachter dat Allianz Direct een fout had gemaakt bij het registreren van mijn schadevrije jaren: er ontbrak een jaar in hun systeem. Na contact met de klantenservice gaven ze toe dat het een fout betrof en corrigeerden ze de gegevens. Desondanks blijft de vraag openstaan wie verantwoordelijk is voor de extra kosten die ik hierdoor heb moeten betalen. Een goede administratie had dit probleem kunnen voorkomen. Op basis van mijn ervaring zou ik enige voorzichtigheid adviseren bij het overwegen van deze verzekeraar.
7
  • Algemene tevredenheid: 6
  • Klantenservice: 7
  • Prijs/kwaliteit: 7
Bob 21-12-2023 - 06:40

  • afhandeling van ruitschade
  • Premie die is in 2 jaar met 35 procent gestegen, heb heel gauw afscheid genomen.
3
  • Algemene tevredenheid: 1
  • Klantenservice: 1
  • Prijs/kwaliteit: 8
willem 18-11-2023 - 13:10

  • dat ze jaarlijks op tijd de premie incasseren.
  • bereikbaarheid, arrogant gedrag stoppen en feiten onder ogen zien.
1
  • Algemene tevredenheid: 1
  • Klantenservice: 1
  • Prijs/kwaliteit: 1
Micha 30-10-2023 - 12:20

  • Niks
  • Auto door ander in de prak gereden. Dus geen vervoer als jong gezin. En geen mogelijkheid om in contact te komen met Allianz. Je bent praktisch een uur bezig om aan een telefoon nummer te komen. En vervolgens moet je door een hele reeks aan standaard vragen. Als je dan eenmaal door alle vragen heen bent mag je oneindig in de wacht staan zonder uitzicht op hoe lang het gaat duren. Tot nu toe meerdere keren in de wacht gestaan en nooit iemand aan de telefoon gehad.
  • Waar betaal je dan precies voor? Als je echt in de problemen zit heb je helemaal niks aan ze. Als dit eenmaal is afgehandeld zoek ik direct een andere partij, eentje waar je wel direct terecht kunt als je in de problemen zit.
1
  • Algemene tevredenheid: 1
  • Klantenservice: 1
  • Prijs/kwaliteit: 1
Bruno Seinen 25-10-2023 - 14:37

  • Niets. Ze vangen graag premie maar zijn niet thuis als je schade hebt. NOOIT aan beginnen!!!!! ZEER SLECHT !!!!!!!!
  • Alles
3
  • Algemene tevredenheid: 1
  • Klantenservice: 1
  • Prijs/kwaliteit: 6
Wouter 5-10-2023 - 21:01

  • Eerste jaar lage premie, tweede jaar flinke verhoging
  • Klantenservice zeer slecht. Uitermate frustrerend
1
  • Algemene tevredenheid: 1
  • Klantenservice: 1
  • Prijs/kwaliteit: 1
G77 5-7-2023 - 21:31

  • Niks
  • Alles
3
  • Algemene tevredenheid: 1
  • Klantenservice: 1
  • Prijs/kwaliteit: 7
Hugo 5-5-2023 - 05:51

  • Online afsluiten werkt prettig
  • Betere communicatie naar klanten
  • Waardeloos bedrijf. Ik heb 13 en 18 schadevrije jaren maar ze de ene medwerker kan ze wél vinden en de andere niet. Nadat ik hier mijn beklach over heb gedaan wordt ineens de premie verdubbeld van één van de twee verzekeringen (maar niet van de andere, ook raar).
  • Achteraf blijkt dat er van hun kant onjuist gecorrespondeerd is en het onterrecht is geweest dat men gezegd heeft dat de schadevrije jaren gevonden waren (bewijs dat men ze gevonden heeft is er in de chat historie). Ik heb de schadevrije jaren op mijn bedrijf zo blijkt, die kunnen worden overgenomet door een formulier in te vullen.
  • Nou prima, dan vul ik het gevraagde formulier in zodat ze alsnog kunnen worden toegepast. Nee dat gaat nu niet meer omdat u de verzekering al heeft beïndigd.
  • Ja maar natuurlijk heb ik hem beïndigd als jullie ineens de premie verdubbelen en bij iedere chat aangeven dat de jaren gevonden zijn maar vervolgens toch weer vrolijk mailen dat ze niet gevonden zijn en daarna ook die fout niet willen erkennen.
  • Ik ben hier veel uur voor aan het chatten en mailen geweest en wordt van het kastje naar de muur gestuurd en iedereen verteld wat anders maar de klachten service kent de term hand in eigen boezem steken blijkbaar niet. Er is letterlijk bevestigd (ligt ook vast) dat de schadevrije jaren gevonden zijn en tóch vind de klachtenservice dat dat niet telt en accepteerd ook niet om alsnog het formulier in te vullen of anderszins tot een oplossing te komen.
  • Zo jammer, voorheen bij ZLM geweest (4,5 sterren Google), werkelijk een TOP verzekering maar zijn niet zo sterk in Youngtimers. Nu naar Univé gegaan (4,2 sterren Google), net als ZLM, ook véél klantvriendelijker en nette premies. Alles is beter dan Allianz Direct (3,5 sterren Google, ze kregen het voordeel van de twijfel maar inmiddels toch bewezen dat die reviews echt waarde hebben).

Vergelijk en bespaar tot € 505
Dit bedrag is het verschil tussen de premie van de duurste en de goedkoopste WA autoverzekering.
per jaar op je autoverzekering

Vergelijk 100% onafhankelijk alle autoverzekeringen. Bij Poliswijzer.nl hoeven verzekeraars namelijk niet te betalen voor een positie in de vergelijker. Je stapt heel eenvoudig over naar de meest voordelige polis voor jou.

Navigatie