Van de makers van Logo Gaslicht
Wellicht ken je ons al van energievergelijkingssite Gaslicht.com?
Op Poliswijzer.nl helpen we jou ook te besparen op je (zorg)verzekering!
Vergelijk en bekijk hoeveel je kunt besparen
Autoverzekeringen vergelijken
Allianz Direct

Allianz Direct review en ervaringen

Om je te helpen bij de keuze voor de verzekeraar die het beste bij jou past, willen wij je zoveel mogelijk informatie over Allianz Direct geven. Twijfel je nog? Lees dan de reviews van anderen met Allianz Direct. Is Allianz Direct je huidige verzekeraar en wil je jouw ervaring en/of review over deze verzekeraar plaatsen? Deel je beoordeling hier met andere bezoekers.

Vergelijk alle verzekeringen van Allianz Direct

Om je te helpen bij de keuze voor de verzekeraar die het beste bij jou past, willen wij je zoveel mogelijk informatie over Allianz Direct geven. Twijfel je nog? Lees dan de reviews van anderen met Allianz Direct. Is Allianz Direct je huidige verzekeraar en wil je jouw ervaring en/of review over deze verzekeraar plaatsen? Deel je beoordeling hier met andere bezoekers.

Klantervaringen over Allianz Direct

1
  • Algemene tevredenheid: 1
  • Klantenservice: 1
  • Prijs/kwaliteit: n.v.t.
Marco Elskamp 14-4-2024 - 08:54

  • Eenvoudig en snel online af te sluiten (maar dat is dan ook het enige)
  • Snel en goed klantcontact.
  • Stoppen met chatbod en klantcontact via chat.
  • Behandeling aanvraag binnen wettelijke bedenktermijn
  • Gekwalificeerd personeel in dienst nemen die reacties geven als je al contact krijgt.
  • Totale afhandeling.
  • Snelheid van reageren.
  • Behandeling klachten via officiële klachtformulier.
  • etc. etc. etc.
1
  • Algemene tevredenheid: 1
  • Klantenservice: 1
  • Prijs/kwaliteit: 1
A 4-4-2024 - 12:53

  • Vlotheid van aansluiten verzekering.
  • Het is duidelijk een verzekeraar die bij geen problemen alles goed doet en zodra er iets nodig is van hen het blijkt dat het een bende is.
  • Geen communicatie terug over problemen. Onbereikbare klantenservice. Verschuilen zich achter de chat, alles om maar geen antwoord te geven. Arrogante communicatie. Hogen premie op zonder overleg.
  • Bij schade maandenlang gewacht op afhandeling, ook hier weer geen communicatie over waar het proces is blijven steken.
1
  • Algemene tevredenheid: 1
  • Klantenservice: 1
  • Prijs/kwaliteit: 1
Jamie 21-1-2024 - 09:52

  • Letterlijk niks. Alles is zo moeizaam en onaangenaam.
  • Klanten service is verschrikkelijk.
  • Allianz direct is het grootste oplichters bedrijf dat ik ooit gekend heb. Er is door Allianz direct een verzekering op mijn naam afgesloten voor een auto die niet in mijn bezit is. Ook op een vals woon adres. Daarna willen ze niet de valse machtiging die hun zeggen dat ik zou afgegeven hebben verstrekken.
  • In april 2023 is er op mijn naam (maar valse adres gegevens) een auto verzekering afgesloten via hun website zoals hun dat aangeven. Ik kwam er 2 januari achter en heb de dag erna direct actie ondernomen. Toen waren er al 10 onrechtmatige afschrijvingen van mijn rekening afgeschreven. Toen ik de heer sprak gaf hij aan dat ik met mijn RDW gegevens kon aantonen dat de auto niet op mijn naam stond en hun zouden dan overgaan tot terugbetaling. Ook heb ik direct verzocht om deze verzekering stop te zetten. Dit is niet gebeurd dit hebben ze pas 2 weken later gedaan nadat de politie mij vertelden dat de verzekering nog steeds op mijn naam stond en doorliep. Hun geven aan dat ik eerst moet aantonen dat het om indentiteits fraude gaat voordat zij over gaan op terug betaling. En om het nog erger te maken willen ze niet mee werken. Dit bedrijf laat je in de kou staan op het moment dat er dus door iemand (misschien hun zelf wel) een fout is gemaakt in een systeem. Nogmaals ik heb die auto niet op mijn naam. En ik heb dit bedrijf nooit gemachtigd. Ook geven ze deze gegevens niet vrij. Het is vechten tegen een zeer onaangenaam bedrijf met medewerkers die 0,0% empathie hebben. Ik heb natuurlijk ook al gemaild naar de directie maar hier komt geen reactie op.
  • Alsjeblieft mensen en iedereen die dit leest wees op je hoeden voor dit soort bedrijven die zomaar onrechtmatig een verzekering op jou naam kunnen zetten en zich daarna niet corrigeren. Alsjeblieft pas op!! Ik zou Allianz direct nooit aanrader het zijn onmenselijke rakkers.
1
  • Algemene tevredenheid: 1
  • Klantenservice: 1
  • Prijs/kwaliteit: 1
Taoufik 20-1-2024 - 12:23

  • Alleen de website
  • Alles
2
  • Algemene tevredenheid: 1
  • Klantenservice: 3
  • Prijs/kwaliteit: n.v.t.
Aghyad 28-12-2023 - 10:46

  • Ik was een jaar lang klant bij Allianz Direct voor mijn autoverzekering. Gedurende dat jaar heb ik nooit contact met hen hoeven opnemen. Echter, een jaar nadat ik naar een nieuwe verzekeraar ben overgestapt, kwam ik erachter dat Allianz Direct een fout had gemaakt bij het registreren van mijn schadevrije jaren: er ontbrak een jaar in hun systeem. Na contact met de klantenservice gaven ze toe dat het een fout betrof en corrigeerden ze de gegevens. Desondanks blijft de vraag openstaan wie verantwoordelijk is voor de extra kosten die ik hierdoor heb moeten betalen. Een goede administratie had dit probleem kunnen voorkomen. Op basis van mijn ervaring zou ik enige voorzichtigheid adviseren bij het overwegen van deze verzekeraar.
7
  • Algemene tevredenheid: 6
  • Klantenservice: 7
  • Prijs/kwaliteit: 7
Bob 21-12-2023 - 06:40

  • afhandeling van ruitschade
  • Premie die is in 2 jaar met 35 procent gestegen, heb heel gauw afscheid genomen.
3
  • Algemene tevredenheid: 1
  • Klantenservice: 1
  • Prijs/kwaliteit: 8
willem 18-11-2023 - 13:10

  • dat ze jaarlijks op tijd de premie incasseren.
  • bereikbaarheid, arrogant gedrag stoppen en feiten onder ogen zien.
1
  • Algemene tevredenheid: 1
  • Klantenservice: 1
  • Prijs/kwaliteit: 1
Micha 30-10-2023 - 12:20

  • Niks
  • Auto door ander in de prak gereden. Dus geen vervoer als jong gezin. En geen mogelijkheid om in contact te komen met Allianz. Je bent praktisch een uur bezig om aan een telefoon nummer te komen. En vervolgens moet je door een hele reeks aan standaard vragen. Als je dan eenmaal door alle vragen heen bent mag je oneindig in de wacht staan zonder uitzicht op hoe lang het gaat duren. Tot nu toe meerdere keren in de wacht gestaan en nooit iemand aan de telefoon gehad.
  • Waar betaal je dan precies voor? Als je echt in de problemen zit heb je helemaal niks aan ze. Als dit eenmaal is afgehandeld zoek ik direct een andere partij, eentje waar je wel direct terecht kunt als je in de problemen zit.
1
  • Algemene tevredenheid: 1
  • Klantenservice: 1
  • Prijs/kwaliteit: 1
Bruno Seinen 25-10-2023 - 14:37

  • Niets. Ze vangen graag premie maar zijn niet thuis als je schade hebt. NOOIT aan beginnen!!!!! ZEER SLECHT !!!!!!!!
  • Alles
3
  • Algemene tevredenheid: 1
  • Klantenservice: 1
  • Prijs/kwaliteit: 6
Wouter 5-10-2023 - 21:01

  • Eerste jaar lage premie, tweede jaar flinke verhoging
  • Klantenservice zeer slecht. Uitermate frustrerend

Vergelijk en bespaar tot € 885
Dit bedrag is het verschil tussen de premie van de duurste en de goedkoopste WA + volledig casco autoverzekering zonder eigen risico.
per jaar op je autoverzekering

Vergelijk 100% onafhankelijk alle autoverzekeringen. Bij Poliswijzer.nl hoeven verzekeraars namelijk niet te betalen voor een positie in de vergelijker. Je stapt heel eenvoudig over naar de meest voordelige polis voor jou.

Navigatie