Ben Woldring
Wij vergelijken al
25
jaar
Vergelijk en bekijk hoeveel je kunt besparen
Autoverzekeringen vergelijken
Allianz Direct

Review en beoordeling Allianz Direct

Om je te helpen bij de keuze voor de verzekeraar die het beste bij jou past, willen wij je zoveel mogelijk informatie over Allianz Direct geven. Twijfel je nog? Lees dan de ervaringen van anderen met Allianz Direct. Is Allianz Direct je huidige verzekeraar en wil je jouw ervaring en/of review over deze verzekeraar plaatsen? Deel je beoordeling hier met andere bezoekers.

Vergelijk alle verzekeringen van Allianz Direct

Om je te helpen bij de keuze voor de verzekeraar die het beste bij jou past, willen wij je zoveel mogelijk informatie over Allianz Direct geven. Twijfel je nog? Lees dan de ervaringen van anderen met Allianz Direct. Is Allianz Direct je huidige verzekeraar en wil je jouw ervaring en/of review over deze verzekeraar plaatsen? Deel je beoordeling hier met andere bezoekers.

Klantervaringen over Allianz Direct

1
  • Algemene tevredenheid: 1
  • Klantenservice: 1
  • Prijs/kwaliteit: 1
G77 5-7-2023 - 21:31

  • Niks
  • Alles
3
  • Algemene tevredenheid: 1
  • Klantenservice: 1
  • Prijs/kwaliteit: 7
Hugo 5-5-2023 - 05:51

  • Online afsluiten werkt prettig
  • Betere communicatie naar klanten
  • Waardeloos bedrijf. Ik heb 13 en 18 schadevrije jaren maar ze de ene medwerker kan ze wél vinden en de andere niet. Nadat ik hier mijn beklach over heb gedaan wordt ineens de premie verdubbeld van één van de twee verzekeringen (maar niet van de andere, ook raar).
  • Achteraf blijkt dat er van hun kant onjuist gecorrespondeerd is en het onterrecht is geweest dat men gezegd heeft dat de schadevrije jaren gevonden waren (bewijs dat men ze gevonden heeft is er in de chat historie). Ik heb de schadevrije jaren op mijn bedrijf zo blijkt, die kunnen worden overgenomet door een formulier in te vullen.
  • Nou prima, dan vul ik het gevraagde formulier in zodat ze alsnog kunnen worden toegepast. Nee dat gaat nu niet meer omdat u de verzekering al heeft beïndigd.
  • Ja maar natuurlijk heb ik hem beïndigd als jullie ineens de premie verdubbelen en bij iedere chat aangeven dat de jaren gevonden zijn maar vervolgens toch weer vrolijk mailen dat ze niet gevonden zijn en daarna ook die fout niet willen erkennen.
  • Ik ben hier veel uur voor aan het chatten en mailen geweest en wordt van het kastje naar de muur gestuurd en iedereen verteld wat anders maar de klachten service kent de term hand in eigen boezem steken blijkbaar niet. Er is letterlijk bevestigd (ligt ook vast) dat de schadevrije jaren gevonden zijn en tóch vind de klachtenservice dat dat niet telt en accepteerd ook niet om alsnog het formulier in te vullen of anderszins tot een oplossing te komen.
  • Zo jammer, voorheen bij ZLM geweest (4,5 sterren Google), werkelijk een TOP verzekering maar zijn niet zo sterk in Youngtimers. Nu naar Univé gegaan (4,2 sterren Google), net als ZLM, ook véél klantvriendelijker en nette premies. Alles is beter dan Allianz Direct (3,5 sterren Google, ze kregen het voordeel van de twijfel maar inmiddels toch bewezen dat die reviews echt waarde hebben).
6
  • Algemene tevredenheid: 1
  • Klantenservice: n.v.t.
  • Prijs/kwaliteit: 10
Niek 25-4-2023 - 11:10

  • Verlengingsaanbod van WA extra verzekering was aanmerkelijk duurder dan concurrentie ,dus opgezegd en naar een concurrent gegaan . Tot mijn verbazing is dezelfde verzekering bij opnieuw afsluiten ( binnen 2 weken ) bij Allianz direct liefst 30% goedkoper als het verlengingsaanbod . Wat moet je met een verzekeraar die bedreven is in WINDHANDEL ?
  • Komt bij mij over als zeer onbetrouwbaar en het riekt naar oplichting . Dus geen allianz direct meer voor mij . Usain Bolt kan naar mijn centjes fluiten .
9
  • Algemene tevredenheid: 9
  • Klantenservice: 9
  • Prijs/kwaliteit: 9
Ik raad Allianz Direct aan
Ria de Groot 13-2-2023 - 16:19

  • Nadat ik 3x gechat had en 1x gebeld had en lang in de wacht gestaan had was het nog niet gelukt een nieuwe verzekering af te sluiten. Mijn humeur werd er niet beter op. Nogmaals een chat geprobeerd en ik kreeg Servet aan de lijn. Hij heeft me er prima doorheen geholpen en een nieuwe polis voor mij afgesloten. Hij was zeer behulpzaam. Ben erg tevreden. Pluim voor Servet.
  • In Mijn Account kan je niet een verzekering aanpassen op nieuw adres. Oude opzeggen en nieuwe afsluiten. Aanpassen zou wel in Mijn Account moeten kunnen.
1
  • Algemene tevredenheid: 1
  • Klantenservice: 1
  • Prijs/kwaliteit: 1
Michelle 19-12-2022 - 14:04

  • Niks
  • Ik zat bij allsecur wat werd overgenomen door allianz.deed mijn betaling altijd via de link die ik via sms kreeg. Door de overname kreeg ik de sms niet en was ik (2!) week te laat met betalen, waarop ik vervolgens werd afgesloten. Heb nog gevraagd of ik aan alle betalingen had voldaan, dat had ik. Wettelijk gezien mag je iemand na 2 week niet al afsluiten waarop ik een half jaar na dato nog een rekening van 4 euro te weinig betaalde rekening kreeg. Door dit nutteloze voorval sta ik nu 8 jaar als wanbetaler geregistreerd. Belachelijk! Geen verzekering meer te krijgen terwijl ik altijd netjes betaal.
1
  • Algemene tevredenheid: 1
  • Klantenservice: 1
  • Prijs/kwaliteit: 1
Raw 8-12-2022 - 20:49

  • Door heen gaan van mijn vader heb ik de verzekering van mijn auto twee maanden later opgezegd.
  • De auto had ik daarvoor al verkocht maar alleen vergeten de verzekering te stoppen.
  • Na die tijd ben ik geen eigenaar van de auto. Echter krijg ik gewoon mijn geld niet terug van de verzekering, met als reden dat de auto verzekerd was ook in die twee maanden.
4
  • Algemene tevredenheid: 1
  • Klantenservice: 1
  • Prijs/kwaliteit: 10
Rob van Dijk 29-11-2022 - 12:47

  • Niets
  • Let op als je een autoverzekering afsluit bij dit bedrijf. Ze hanteren andere voorwaarden dan Allianz Nederland. Ik heb in 2016 een motorongeluk gehad resulterend in -4 schadevrije jaren voor de motorverzekering in ROYdata, deze verzekering heb ik in 2018 opgezegd. Ik had mijn autoverzekering al geruime tijd bij Mercedes-Benz Insurance (tussenpersoon van Allianz Nederland) lopen met begin dit jaar 11 schadevrije jaren. Begin dit jaar besloot ik die over te sluiten naar Allianz Direct i.v.m. de kosten (was 50,= goedkoper, het werd 100,= ipv 150,=). Na twee maanden kreeg ik ineens een e-mail dat de verzekering was aangepast (zonder opgave van reden). Vrijwel tegelijkertijd werd de incassomachtiging misbruikt om de in hun ogen achterstallige premie te innen. Meerdere keren contact gehad, het bleek dat zij de premie eenzijdig hadden aangepast naar 200,= (ivm overgang van +11 naar -4 schadevrije jaren) en ook dat zij 5 jaar terugkijken en rücksichtslos gewoon de motorset bij ROYdata gebruiken voor een autoverzekering ondanks dat de risicoafweging voor auto en motor totaal verschillend is. Allianz Direct kijkt vijf jaar terug naar schades, dat is langer dan andere maatschappijen. Rechtsbijstand erop gezet, helaas, ze mogen dit gewoon doen. Per direct beëindigd en overgestapt naar een andere maatschappij.
1
  • Algemene tevredenheid: 1
  • Klantenservice: 1
  • Prijs/kwaliteit: 1
Stefan 12-9-2022 - 11:17

  • Erg slechte verzekeraar. Telefooncentrale geeft verkeerde informatie door. Allianz heeft meerdere fouten gemaakt waardoor ik meer premie ben gaan betalen.. Meerdere keren gebeld, gechat en klachtenformulieren ingevuld maar Allianz neemt geen verantwoordelijkheid. Allianz maakt fouten en de klant is de dupe.. omgekeerde wereld! Neem GEEN verzekering bij Allianz Direct!!
1
  • Algemene tevredenheid: 1
  • Klantenservice: 1
  • Prijs/kwaliteit: 1
Joris 18-8-2022 - 20:42

  • Bedriegelijk lage prijzen
  • Communicatie, klantvriendelijkheid, professionaliteit van de medewerkers.
  • Doe jezelf een lol en zoek een betere verzekeraar die er niet op uit is je te belazeren.
2
  • Algemene tevredenheid: n.v.t.
  • Klantenservice: 2
  • Prijs/kwaliteit: n.v.t.
Pim 25-6-2022 - 16:27

  • Tweede persoon aan de telefoon was niet onaardig
  • De eerste persoon die we spraken was ronduit onbeschofte en er duidelijk op uit om geen geld uit te geven voor een sleepwagen.
  • Als je de eerste keer vergeet een sleepwagen te regelen en ons een uur laat wachten niet het gore lef hebben om het nog een keer niet te doen en na twee en een half uur zeggen. Excuses voor het ongemak, hij komt nu echt, hij is er met drie kwartier.

Vergelijk en bespaar tot € 505
Dit bedrag is het verschil tussen de premie van de duurste en de goedkoopste WA autoverzekering.
per jaar op je autoverzekering

Vergelijk 100% onafhankelijk alle autoverzekeringen. Bij Poliswijzer.nl hoeven verzekeraars namelijk niet te betalen voor een positie in de vergelijker. Je stapt heel eenvoudig over naar de meest voordelige polis voor jou.

Navigatie