Van de makers van Logo Gaslicht
Wellicht ken je ons al van energievergelijkingssite Gaslicht.com?
Op Poliswijzer.nl helpen we jou ook te besparen op je (zorg)verzekering!
Vergelijk en bekijk hoeveel je kunt besparen
Reisverzekeringen vergelijken
ANWB

ANWB review en ervaringen

Om je te helpen bij de keuze voor de verzekeraar die het beste bij jou past, willen wij je zoveel mogelijk informatie over ANWB geven. Twijfel je nog? Lees dan de reviews van anderen met ANWB. Is ANWB je huidige verzekeraar en wil je jouw ervaring en/of review over deze verzekeraar plaatsen? Deel je beoordeling hier met andere bezoekers.

Om je te helpen bij de keuze voor de verzekeraar die het beste bij jou past, willen wij je zoveel mogelijk informatie over ANWB geven. Twijfel je nog? Lees dan de reviews van anderen met ANWB. Is ANWB je huidige verzekeraar en wil je jouw ervaring en/of review over deze verzekeraar plaatsen? Deel je beoordeling hier met andere bezoekers.

0% van de klanten beveelt ANWB aan.
0% misschien 100% niet

Klantervaringen over ANWB

1
  • Algemene tevredenheid: 1
  • Klantenservice: 1
  • Prijs/kwaliteit: 1
Nick 14-1-2025 - 10:32

Geen

  • Letterlijk niks
  • (Doorlopende reis- en annuleringsverzekering: Sinds 3 dagen op vakantie. Vanaf dag 1 ben ik helaas ziek (longpijn/pijn op de borst/geen eetlust/koorts/diaree. Op advies van de alarmcentrale naar het ziekenhuis gegaan op Lanzarote. Luchtweginfectie. Antibiotica en nog wat spul gekregen. Ik lig al 3 dagen ziek op bed en wil naar huis. De ANWB: Aangezien u gebruik maakt van de hotelkamer, geniet u gewoon van uw vakantie en krijgt u geen enkele dag vergoed vanuit de verzekering. Ik heb zelf ook voorgesteld dat wij de tickets terug betalen en alleen de laatste 5 dagen van de vakantie als niet genoten vakantiedagen vergoed willen krijgen. Ook hierop een nee. Aangezien ik moet uitzieken (op vakantie) en daarna verdee kan genieten. Ik lig al 3 dagen op bed, ben naar het ziekenhuis geweest, heb antibiotica en blijf ziek. En mocht ik beter zijn na 5 dagen, is mijn vakantie voorbij!! Dus ik heb en kan toch 0,0% genieten van mijn vakantie? Maar ik krijg 0,0% vergoed aangezien ik van mijn hotelkamer geniet wordt mij gezegd. Tevens ben ik ook al 6x van het kastje naar de muur gestuurd.
1
  • Algemene tevredenheid: 1
  • Klantenservice: 1
  • Prijs/kwaliteit: 1
Martin 26-9-2024 - 03:54

  • ANWB Reisverzekering: Voor als je zorgkosten als souvenir meeneemt !!!
  • Mijn ervaring met de ANWB Reisverzekering is rampzalig. Tijdens het ernstig ziek worden in het buitenland belt een ANWB-medewerker vier keer met dezelfde vragen. Tot mijn verbazing begint de medewerker ook nog uit haar eigen medische ervaring te spreken. Laten we dit vooral aan een dokter overlaten!!
  • Door de ernst van de situatie moet ik met spoed 160 kilometer verderop worden overgeplaatst. De ANWB vergoedt echter slechts 15 euro per dag voor transport kosten. In de polis staat dat er na overleg iets te regelen valt. Ze zijn zacht op de persoon maar hard op de inhoud er valt niks te regelen. Het gevolg is dat ik mijn 4-jarige dochter nu al 10 dagen niet zie.
  • In Turkije is het zorgsysteem anders; mijn vrouw zorgt nu in het ziekenhuis voor mij, omdat ik helemaal niet meer kan bewegen De ANWB weigert de kosten voor haar verblijf te betalen. Wat betekent dat? Ik lig straks in mijn eigen urine, zonder fatsoenlijk te kunnen eten.
  • Als ik over repatriëring begin, ontwijken ze de e-mails en geven ze geen gerichte antwoorden op mijn vragen. ANWB lijkt beter in het vermijden van verantwoordelijkheid dan in het bieden van hulp.
3
  • Algemene tevredenheid: 1
  • Klantenservice: 5
  • Prijs/kwaliteit: 3
Mohammed Amhaouch 27-7-2024 - 15:52

  • Niet veel bij laatste hulpvraag.
  • ANWB liet ons achteraf flink in de steek ondanks het meest uitgebreide Europa Plus pakket. Advies sluit deze extra opties niet af want je komt van een koude kermis thuis als je onderweg problemen ondervind en echt hulp nodig hebt. We hadden flinke autopech gekregen op een drukke autosnelweg in Luxemburg richting Frankrijk. Na 2 uur wachten en afgesleept te zijn geworden naar een dorpje en dan voor de rest mag je het allemaal zelf uitzoeken met 3 jongekinderen van 8, 10 en 11. De ANWB medewerkers praten niet eens Frans om duidelijk te communiceren met de garagehouder. Moest het zelf voor hen vertalen. Uren doelloos rondgelopen. We moesten na de diagnose (waterpomp stuk en multiriem gesprongen) van de garage zelf een taxi regelen na 8 uur wachten en rondslenteren met de kids en onze bezittingen. De 2 nodige hotelovernachtingen werden maar gedeeltelijk vergoed omdat de auto pas 2de of 3de dag gerepareerd zou kunnen worden. Ze pretenderen met de advertenties je met alles te helpen, te ondersteunen en TE REGELEN maar het tegendeel is waar. Je krijgt jonge stagiaires aan de lijn die alles bij de supervisor moeten navragen. Na het afslepen kun je zelf alles regelen. De auto was volgens de KIA garage gerepareerd maar na de reis zo'n 300km voortgezet te hebben kregen we weer motorpech met EGR systeem. We zijn toen toch maar zsm omgedraaid richting Nederland (4,5 uur rijden).omdat ik het hele riedeltje met de ANWB niet nog een keer wilde meemaken. Eenmaal thuis hadden we geen recht meer op vervangend vervoer om onze reis alsnog voort te kunnen zetten. We hebben de ANWB €500,- afsleepkosten naar een plaatselijke garage en dan nog eens €1500,- afsleepkosten vanuit de garage in Frankrijk naar Nederland en taxi en hotelkosten bespaard maar krijg dan 0 op het request op het vervangend vervoer. Ik zal eenieder in mijn netwerk afraden nog zulke waardeloze abbonomementen af te sluiten bij de ANWB. Dat geld kun je beter sparen en opzij zetten.
1
  • Algemene tevredenheid: 1
  • Klantenservice: 1
  • Prijs/kwaliteit: 1
Scheijgrond 25-7-2024 - 06:45

  • Niets
  • Dossier nummer :
  • 24072450891
  • Dossier 2 : THOS2403668
  • Roxane Beekhuisen VAB ALARM CENTRALE
  • Vreselijke service ANWB NOODCENTRALE Laten patiënt incontinent 3 dagen zonder eten en drinken wegkwijnen in Hotel omdat het dossier nog in behandeling is en de Arts nog niet de tijd heeft gehad ernaar te kijken. 0/10 Waardeloze service !
5
  • Algemene tevredenheid: 2
  • Klantenservice: 2
  • Prijs/kwaliteit: 10
Leen 16-4-2024 - 12:00

  • De alarmentrale nodig gehad in mijn vakantie op Lanzarote.
  • Lang verhaal kort: was niet best. Tegenstijdige berichten, naar het ziekenhuis op een ander eiland gestuurd. Een Case manager ** belooft van alles en komt niets na. platina lid en gelukkig was dit de eerste keer en hopelijk de laatste keer.
  • ANWB heeft 6x excuses aangeboden en nog komen ze de gemaakte afspraken nog steeds niet na.
  • Luisteren
10
  • Algemene tevredenheid: 9
  • Klantenservice: 10
  • Prijs/kwaliteit: 10
Ik raad ANWB aan
John van Wette 1-8-2023 - 14:40

  • In mei tijdens vakantie in Griekenland op het eiland Thassos, kreeg ik (71 jaar) een vrij ernstig hartinfarct. Vanaf eerste melding aan alarmcentrale ANWB/Unigarant reisverzekering is er veelvuldig contact geweest. Ik was op vakantie met mijn echtgenote, door zorg van de alarmcentrale kon onze dochter direct vanuit Frankrijk naar Griekenland reizen (ticket Toulouse – Athene – Thessaloniki plus taxi naar Kavala, is allemaal geregeld en betaald), om met name mijn echtgenote te ondersteunen. Door vrij intensief overleg tussen de alarmcentrale ( Martijn, super wat een empathie), de arts van de anwb alarmcentrale en onze dochter ben ik na vier dagen naar een ander en beter geoutilleerd privéziekenhuis overgebracht in Thessaloniki en daar geopereerd, ook de thuisreis onder begeleiding van een arts was tot in de puntjes geregeld, inclusief “assistance” op de vliegvelden en taxi tot aan de huisdeur. Declaratie van verblijfskosten, taxikosten etc. ingediend en binnen goed een maand uitbetaald, super.
  • Ik ben reuze blij met de wijze waarop alles is afgehandeld en voor zover je twijfelt over het al dan niet afsluiten van een reisverzekering, wel doen!
1
  • Algemene tevredenheid: 1
  • Klantenservice: 2
  • Prijs/kwaliteit: 1
Lydia 28-6-2023 - 16:16

  • ik zou het even niet weten
  • Voorlichting over verzekering. Realiseer je goed dat als je een annuleringsverzekering afsluit bij hen en je krijgt een ongeluk voorafgaand aan de reis en je hebt samen met een reisgenoot geboekt, dan krijg je alleen een halve hotelkamer vergoed en 1 vliegticket. En je reisgenoot kan ook niets zelf declareren want die is gezond (maar heeft geen hotelkamer meer want die moet jij annuleren, anders krijg je helemaal geen geld terug). Gezellig met je dochter op vakantie eindigt dus in het ziekenhuis en een flinke kostenpost. Want je dochter kan ook niet meer alleen want ze heeft geen hotelkamer meer (naast dat ze dit niet wil).
  • Snelheid van afhandelen - ieder antwoord duurt circa 3 weken
  • Juistheid van telefonische voorlichting ontbreekt - telefonisch word je verzekerd dat je natuurlijk alles kan annuleren als je een ongeluk hebt gehad en dat er niet verwacht wordt dat je dochter alleen gaat en dat je uiteraard alles vergoed krijgt. Maar dit is niet waar! Neem gewoon een goede verzekering!

Vergelijk en bespaar tot € 172
Dit bedrag is het verschil tussen de premie van de duurste en de goedkoopste doorlopende reisverzekering.
per jaar op je reisverzekering

Vergelijk 100% onafhankelijk alle reisverzekeringen. Bij Poliswijzer.nl hoeven verzekeraars namelijk niet te betalen voor een positie in de vergelijker. Je stapt heel eenvoudig over naar de meest voordelige polis voor jou.

Navigatie