ANWB review en ervaringen
Om je te helpen bij de keuze voor de verzekeraar die het beste bij jou past, willen wij je zoveel mogelijk informatie over ANWB geven. Twijfel je nog? Lees dan de reviews van anderen met ANWB. Is ANWB je huidige verzekeraar en wil je jouw ervaring en/of review over deze verzekeraar plaatsen? Deel je beoordeling hier met andere bezoekers.
Om je te helpen bij de keuze voor de verzekeraar die het beste bij jou past, willen wij je zoveel mogelijk informatie over ANWB geven. Twijfel je nog? Lees dan de reviews van anderen met ANWB. Is ANWB je huidige verzekeraar en wil je jouw ervaring en/of review over deze verzekeraar plaatsen? Deel je beoordeling hier met andere bezoekers.
Klantervaringen over ANWB
Ze praten over dekking, maar uiteindelijk doen ze moeilijk bij uitkeren.
Ook krijg je slecht contact met ze en bellen of mailen ze nooit terug.
- niks
- klant contact en eerlijk zijn.
Slechte ervaring als Platinum (26 jaar) lid bij de ANWB
Ik ben al jarenlang trouw lid van de ANWB en heb inmiddels de status van Platinum lid. Maar zodra er iets misgaat met een betaling, word je 3 dagen volledig aan je lot overgelaten. Ze kunnen je betaling "niet zien" terwijl online in je klantgegevens de status direct verwerkt wordt.
Mijn factuur had ik direct betaald, het bedrag is netjes van mijn rekening afgeschreven. Toch beweert de ANWB dat er geen betaling zichtbaar is, omdat hun systeem blijkbaar dagenlang achterloopt. Bewijs sturen "niet mogelijk". De enige “oplossing” die werd geboden: nogmaals betalen en later hopen op terugstorting.
De telefoniste had ook nog de tip: misschien kan een buurman u helpen met startkabels"
Ongelofelijk dat een organisatie van dit formaat in 2025 geen direct inzicht heeft in overboekingen en dat trouwe leden niet op hun woord worden geloofd. In plaats van service en vertrouwen word je behandeld alsof jíj het probleem bent.
Heel teleurstellend – dit is niet het niveau dat je van de ANWB mag verwachten.
Doe het gewoon
- Ik ben een alleenstaande moeder en ik heb nu meer dan een jaar en doorlopende reisverzekering bij ANWB
- Ik heb eerst zeker getwijfeld of ik zo'n reisverzekering wel nodig heb en het geld waard zou zijn
- Ik ben momenteel in Thailand en ik heb een vervelende nare situatie meegemaakt. Meteen erna heb ik ANWB gebeld. De man aan de lijn was zeker behulpzaam en heeft mij advies gegeven.
- Als ik terug ben in Nederland, dan kunnen ze kijken naar het schade en wat ik vergoed zal krijgen
- Tot nu toe ben ik tevreden
- Mijn verdere ervaring zal ik dan hier delen met jullie
- Hoeveel ANWB van de schade vergoed en of ANWB wel daadwerkelijk zijn klanten helpt volgens het voorwaarde wat op hun website staan
- Er zijn veel verzekeringsmaatschappijen dat veel beloftes doen, maar een lege doos blijkt te zijn als je als klant echt in de problemen komt en schade claim doet
- Mijn zaak en ervaringen zal ik dan hier verder met jullie delen
- Word vervolgd..
- Nog niks
ANWB heeft een super slechte klantenservice en de monteur is niet veel beter die langs kwam!
- Nog nooit zo een slechte ervaring gehad met een bedrijf!! Hele slechte contact, werd constant afgekapt tijdens het terugbellen nadat een monteur die met een slechte humeur en een vertekende beeld al aan kwam op locatie. Met een woongroep zijn we op bewonersvakantie en zit nu gestrand in Limburg en de monteur gaf een ongeïnteresseerde antwoord alsof ik hem wat had aangedaan.
- Casus: ik bel anwb en als lid zijnde geef ik aan wat er aan de hand is omdat ik ergens ver van huis gestrand ben en in nood verkeer.
- Tijdens de melding gaven we nog aan dat het geen haast had zodat ze rustig op hun route ons konden helpen in plaats van haasten terwijl iemand anders het meer nodig heeft. Dit was mijn grootste fout omdat ik hierdoor met de verkeerde monteur in contact ben gekomen, meneer komt aan en doet gelijk de motorkap open, zonder onderzoek te doen of goed te kijken wat er aan de hand is vertelt hij direct dat er achterstallig onderhoud is, omdat ik de auto heb geleend en achteraf pas de eigenaar heb kunnen bellen kon ik niet gelijk een reactie erop geven. Monteur gaf aan dat dit al 6 maanden speelt en achterstallig onderhoud was, eenmaal aan de telefoon met de eigenaar gaf hij aan dat er vorig jaar terwaarde van 2.500 tot 3.000 aan onderhoud heeft plaats gevonden, pas geleden een apk is gekeurd waarbij alles nog even is gecontroleerd en er geen mankementen waren.
- We hebben tot 2 maal toe erna nog contact gehad met een Hindoestaans/Surinaamse vrouw die super onrespectvol was en constant in de reden viel! Ze liet me niet uitpraten en deed super onbeschoft!!!! Dit is niet een persoon die met mensen moet praten of bij een alarmcentrale moet werken, dit is een persoon die in een afgesloten kantoor moet werken en niet in contact moet zijn met andere mensen, vooral als ze daadwerkelijk hulp nodig hebben of in de problemen zitten!!! Vervolgens gaf ik aan dat ik lid ben en dat door zulke contacten een lidmaatschap weinig zin heeft waar ze op reageerde dan zeg je het toch op. ANWB let dus niet goed op wie ze in dienst hebben. Een tevreden klant verteld het aan twee mensen en een ontevreden klant aan minimaal 10 mensen, en in mijn geval omdat ik zo behandeld ben zal ik het aan iedereen vertellen die ik tegenkom. Ook zal ik hier dieper op in gaan door platformen te benaderen en hier werk van te maken, want je behandeld je klanten niet op zo een onrespectvolle manier!! Onterecht ben ik behandeld alsof mijn lidmaatschap er niet toe doet en word ik totaal niet serieus genomen. Nu moet ik wegsleepkosten betalen van 350 euro terwijl ik een lidmaatschap heb!!! Dankjewel ANWB Nederland voor de super slechte service, ik weet wel zeker dat het mijn laatste jaar is en heel veel mensen met me mee zal nemen!!! Ik ben er namelijk achter gekomen dat je bij je verzekering ook pechulp erbij kan nemen en dat hun het veel serieuzer nemen! Dat ga ik dan ook vele andere adviseren.
- De situatie daadwerkelijk beter behandelen!!! Dit is heel slecht afgehandeld
Ben 'n weduwe op leeftijd en reis alleen. Na 1 week op de camping netvliesloslating van een oog.
Eerst plaatselijk arts en ziekenhuis maar kwam uiteindelijk in een oogkliniek in Barcelona, HM Delfos Hospitales, terecht en dit dank zij de alarmcentrale.
Ik ben ook heel blij met mijn (doorlopende reisverzekering )
Fijn dat zo'n operatie gedaan kon worden anders had ik misschien het zicht uit een oog moeten missen.❤️
- .99% van de gesprekken met de alarmcentrale.
- .het uitzoeken en onderhandelen met het Spaanse ziekenhuis in Barcelona
- .waardoor het ziekenhuis kontakt heeft gehad met de zorgverzekeraar.
- .CHAPEAU VOOR DE MEDEWERKERS❤️
- ???
Geen
- Letterlijk niks
- (Doorlopende reis- en annuleringsverzekering: Sinds 3 dagen op vakantie. Vanaf dag 1 ben ik helaas ziek (longpijn/pijn op de borst/geen eetlust/koorts/diaree. Op advies van de alarmcentrale naar het ziekenhuis gegaan op Lanzarote. Luchtweginfectie. Antibiotica en nog wat spul gekregen. Ik lig al 3 dagen ziek op bed en wil naar huis. De ANWB: Aangezien u gebruik maakt van de hotelkamer, geniet u gewoon van uw vakantie en krijgt u geen enkele dag vergoed vanuit de verzekering. Ik heb zelf ook voorgesteld dat wij de tickets terug betalen en alleen de laatste 5 dagen van de vakantie als niet genoten vakantiedagen vergoed willen krijgen. Ook hierop een nee. Aangezien ik moet uitzieken (op vakantie) en daarna verdee kan genieten. Ik lig al 3 dagen op bed, ben naar het ziekenhuis geweest, heb antibiotica en blijf ziek. En mocht ik beter zijn na 5 dagen, is mijn vakantie voorbij!! Dus ik heb en kan toch 0,0% genieten van mijn vakantie? Maar ik krijg 0,0% vergoed aangezien ik van mijn hotelkamer geniet wordt mij gezegd. Tevens ben ik ook al 6x van het kastje naar de muur gestuurd.
- ANWB Reisverzekering: Voor als je zorgkosten als souvenir meeneemt !!!
- Mijn ervaring met de ANWB Reisverzekering is rampzalig. Tijdens het ernstig ziek worden in het buitenland belt een ANWB-medewerker vier keer met dezelfde vragen. Tot mijn verbazing begint de medewerker ook nog uit haar eigen medische ervaring te spreken. Laten we dit vooral aan een dokter overlaten!!
- Door de ernst van de situatie moet ik met spoed 160 kilometer verderop worden overgeplaatst. De ANWB vergoedt echter slechts 15 euro per dag voor transport kosten. In de polis staat dat er na overleg iets te regelen valt. Ze zijn zacht op de persoon maar hard op de inhoud er valt niks te regelen. Het gevolg is dat ik mijn 4-jarige dochter nu al 10 dagen niet zie.
- In Turkije is het zorgsysteem anders; mijn vrouw zorgt nu in het ziekenhuis voor mij, omdat ik helemaal niet meer kan bewegen De ANWB weigert de kosten voor haar verblijf te betalen. Wat betekent dat? Ik lig straks in mijn eigen urine, zonder fatsoenlijk te kunnen eten.
- Als ik over repatriëring begin, ontwijken ze de e-mails en geven ze geen gerichte antwoorden op mijn vragen. ANWB lijkt beter in het vermijden van verantwoordelijkheid dan in het bieden van hulp.
- Niet veel bij laatste hulpvraag.
- ANWB liet ons achteraf flink in de steek ondanks het meest uitgebreide Europa Plus pakket. Advies sluit deze extra opties niet af want je komt van een koude kermis thuis als je onderweg problemen ondervind en echt hulp nodig hebt. We hadden flinke autopech gekregen op een drukke autosnelweg in Luxemburg richting Frankrijk. Na 2 uur wachten en afgesleept te zijn geworden naar een dorpje en dan voor de rest mag je het allemaal zelf uitzoeken met 3 jongekinderen van 8, 10 en 11. De ANWB medewerkers praten niet eens Frans om duidelijk te communiceren met de garagehouder. Moest het zelf voor hen vertalen. Uren doelloos rondgelopen. We moesten na de diagnose (waterpomp stuk en multiriem gesprongen) van de garage zelf een taxi regelen na 8 uur wachten en rondslenteren met de kids en onze bezittingen. De 2 nodige hotelovernachtingen werden maar gedeeltelijk vergoed omdat de auto pas 2de of 3de dag gerepareerd zou kunnen worden. Ze pretenderen met de advertenties je met alles te helpen, te ondersteunen en TE REGELEN maar het tegendeel is waar. Je krijgt jonge stagiaires aan de lijn die alles bij de supervisor moeten navragen. Na het afslepen kun je zelf alles regelen. De auto was volgens de KIA garage gerepareerd maar na de reis zo'n 300km voortgezet te hebben kregen we weer motorpech met EGR systeem. We zijn toen toch maar zsm omgedraaid richting Nederland (4,5 uur rijden).omdat ik het hele riedeltje met de ANWB niet nog een keer wilde meemaken. Eenmaal thuis hadden we geen recht meer op vervangend vervoer om onze reis alsnog voort te kunnen zetten. We hebben de ANWB €500,- afsleepkosten naar een plaatselijke garage en dan nog eens €1500,- afsleepkosten vanuit de garage in Frankrijk naar Nederland en taxi en hotelkosten bespaard maar krijg dan 0 op het request op het vervangend vervoer. Ik zal eenieder in mijn netwerk afraden nog zulke waardeloze abbonomementen af te sluiten bij de ANWB. Dat geld kun je beter sparen en opzij zetten.
- Niets
- Dossier nummer :
- 24072450891
- Dossier 2 : THOS2403668
- Roxane Beekhuisen VAB ALARM CENTRALE
- Vreselijke service ANWB NOODCENTRALE Laten patiënt incontinent 3 dagen zonder eten en drinken wegkwijnen in Hotel omdat het dossier nog in behandeling is en de Arts nog niet de tijd heeft gehad ernaar te kijken. 0/10 Waardeloze service !
- De alarmentrale nodig gehad in mijn vakantie op Lanzarote.
- Lang verhaal kort: was niet best. Tegenstijdige berichten, naar het ziekenhuis op een ander eiland gestuurd. Een Case manager ** belooft van alles en komt niets na. platina lid en gelukkig was dit de eerste keer en hopelijk de laatste keer.
- ANWB heeft 6x excuses aangeboden en nog komen ze de gemaakte afspraken nog steeds niet na.
- Luisteren