Mintley review en ervaringen
Om je te helpen bij de keuze voor de verzekeraar die het beste bij jou past, willen wij je zoveel mogelijk informatie over Mintley geven. Twijfel je nog? Lees dan de reviews van anderen met Mintley. Is Mintley je huidige verzekeraar en wil je jouw ervaring en/of review over deze verzekeraar plaatsen? Deel je beoordeling hier met andere bezoekers.
Om je te helpen bij de keuze voor de verzekeraar die het beste bij jou past, willen wij je zoveel mogelijk informatie over Mintley geven. Twijfel je nog? Lees dan de reviews van anderen met Mintley. Is Mintley je huidige verzekeraar en wil je jouw ervaring en/of review over deze verzekeraar plaatsen? Deel je beoordeling hier met andere bezoekers.
Klantervaringen over Mintley
Nooit aan beginnen
- Niks
- Alles moet verbeterd worden
Ik heb sinds twee maanden een verzekering bij Mintley. Mijn vorige verzekering was een zakelijke autoverzekering, bij Univé. Ik heb een eenmanszaak en ben dus de enige bestuurder- en tevens dezelfde rechtspersoon. Ik ontving al gauw bericht van Mintley dat ze mijn 8 schadevrije jaren niet konden vinden in het roy-data register.
Na bellen met Univé ontving ik de juiste informatie waar Mintley op kon gaan zoeken en klom ik wederom in de pen met Mintley. Hier vertelde een medewerker dat Mintley de gegevens van een zakelijke verzekering niet overneemt en dat mijn verzekering inderdaad zou worden aangepast naar 0 schadevrije jaren, wat een verdubbeling van mijn premie betekent. Ik heb uitgelegd dat het hier gaat om eenzelfde rechtspersoon en dat de schadevrije jaren juridisch gezien niet geweigerd mógen worden, waarop werd geantwoord dat het geregeld zou worden.
In de twee maanden die volgden heb ik nog meerdere keren (iedere keer dat ik een betalingsherinnering ontving, ik weigerde natuurlijk te betalen totdat het geregeld zou zijn) contact opgenomen met Mintley, waarbij telkens werd gezegd dat het geregeld zou worden. Afgelopen weekend werd mijn verzekering stopgezet, omdat ik niet betaald had. Ik word dus ten tonele gezet als een wanbetaler, terwijl Mintley de boel belazert. Volgens Independer is Mintley hun autoverzekering met de beste prijs-kwaliteit, maar trap hier niet in. Er lijkt een flink geval van belangenverstrengeling gaande te zijn en dat Mintley de regels aan de laars lapt en daarbij de portemonnee met het geld van onschuldige klanten vult, mag duidelijk zijn.
TIP: Als je ook gedupeerd bent door een vergelijkbaar geval, schakel dan Kifid in, de (echt) onafhankelijke bemiddelaar omtrent de regelgeving van financiële diensten. Dit ga ik doen en naast een vergoeding voor het teveel betaalde bedrag, eis ik absoluut een schadevergoeding voor smaad.
- Absoluut niets.
- Klachtafhandeling, klantcontact, de manier waarop betalingsherinneringen worden verwoord, het beleid en vooral het gebrek aan waarschuwingen voor deze geniepige, criminele voorwaarden.
Deze verzekering is te bizar voor woorden. All risk verzekerd, helaas een ongeluk veroorzaakt en ingediend. na 12 weken pas uitsluitsel gekregen over mijn schademelding. Vervolgens word een een mail verstuurd met beveiligd document, die dus niet te openen valt zonder wachtwoord. Vervolgens geprobeerd de klantenservice te bereiken voor de zesde keer, ik hoor dat ik opgenomen word en word gewoon op mute gezet waarna ik 5 minuten later word opgehangen. Schandelijk voor een verekering. Oplichters zijn het. Ik wens niemand deze ervaring en adviseer ook zeker niet op hiermee in zee te gaan.
- Deze verzekering is te bizar voor woorden. All risk verzekerd, helaas een ongeluk veroorzaakt en ingediend. na 12 weken pas uitsluitsel gekregen over mijn schademelding. Vervolgens word een een mail verstuurd met beveiligd document, die dus niet te openen valt zonder wachtwoord. Vervolgens geprobeerd de klantenservice te bereiken voor de zesde keer, ik hoor dat ik opgenomen word en word gewoon op mute gezet waarna ik 5 minuten later word opgehangen. Schandelijk voor een verekering. Oplichters zijn het. Ik wens niemand deze ervaring en adviseer ook zeker niet op hiermee in zee te gaan.
- Deze verzekering is te bizar voor woorden. All risk verzekerd, helaas een ongeluk veroorzaakt en ingediend. na 12 weken pas uitsluitsel gekregen over mijn schademelding. Vervolgens word een een mail verstuurd met beveiligd document, die dus niet te openen valt zonder wachtwoord. Vervolgens geprobeerd de klantenservice te bereiken voor de zesde keer, ik hoor dat ik opgenomen word en word gewoon op mute gezet waarna ik 5 minuten later word opgehangen. Schandelijk voor een verekering. Oplichters zijn het. Ik wens niemand deze ervaring en adviseer ook zeker niet op hiermee in zee te gaan.
Verschrikkelijk. Al maanden bel ik achter ze aan hoe het staat met de schade en afhandeling van mijn auto en na ieder telefonisch contact krijg ik het antwoord dat het schaderapport nog niet binnen is, zij actie gaan ondernemen om in contact met hun eigen ingeschakelde schade expert te komen en mij diezelfde dag nog gaan terug bellen. Wat een drama zeg! Tot op heden nog altijd niks geregeld, mijn auto staat inmiddels al 7 maanden bij de garage.
Wat een onterechte en respectloze behandeling bij Mintley. Ik heb schade gemeld aan mijn laminaat doordat er na het schoonmaken van het filter van de wasmachine water is gelekt. Duidelijk verhaal, zou je zeggen.
Maar in plaats van mijn melding serieus te behandelen, wordt er direct gezocht naar een manier om niet uit te keren. Zonder grondige onderbouwing schuiven ze het af op een zogenaamd "onjuiste installatie van de wasmachine". Dit terwijl het probleem aantoonbaar voortkwam uit een lekkage na filterreiniging.
Daarbij duurt het buitengewoon lang voordat er überhaupt actie wordt ondernomen. Contact verloopt traag, ontwijkend en ronduit onbeschoft. Je krijgt het gevoel dat Mintley er alles aan doet om hun eigen portemonnee te beschermen, in plaats van hun klanten fatsoenlijk te helpen.
Ik betaal premie voor zekerheid en service, maar krijg wantrouwen en afschuiven terug. Kies alsjeblieft een andere verzekeraar als je wél serieus genomen wilt worden.
- niets
- alles
- Een waardeloze verzekeringsmaatschappij met zeer slechte service. Ik had mijn auto bij hen verzekerd, maar er is geen telefoonnummer om contact op te nemen. Via de chat waren ze ook erg onbeleefd. Toen ik vroeg om zijn volledige naam, zei hij dat dat niet nodig was en gaf alleen zijn voornaam. Ik zei dat ik een klacht wilde indienen vanwege zijn slechte houding, maar hij reageerde helemaal niet en bleef op een afstandelijke manier communiceren. Ook omdat ik één maand niet had betaald, hebben ze mijn naam op een zwarte lijst gezet bij alle verzekeraars. Geen enkele maatschappij wilde me nog accepteren behalve één, en die had extreem hoge prijzen. Ze hebben mijn verzekering stopgezet en ik ben nu niet meer bij hen verzekerd. Een heel slecht en oplichterig bedrijf – ik raad echt iedereen af om met hen zaken te doen.
Mijn auto verzekering was met ingang van 8-12-2023 gestart bij Mintley met 5 schadevrije jaren (de 5e was ingegaan op 1-1-2023) ik krijg nu van Mintley een verklaring op 4-5-2025 van 6 jaar, wat voor mij betekent dat er op 1-1-2024 de schadevrije jaar niet is gewijzigd van 5 naar 6, ik zou het echter wel op prijs stelellen als dit nog gewijzigd kan worden het is voor mij nadelig als ik een jaar hierdoor kwijt raak, zeg ik tegen ze.
Zeggen ze op de chat dat Mintley rond niet af met andere worden ze denken he over 23 dagen gaat de premie van deze gast omlaag laten we maar niet afronde, en dat doet er niet eens bij, het gaat er mij gewoon om dat ze dan gewoon die jaar kunnen terug geven maar diet niet doen zelf na dat ze een jaar van hebben geprofiteerd van de premie niet aanpassen
- Niets
- stopen met oneerlijk te zijn
Het leek een no-nonsense verzekering; Goedkoop, en als je zelf toch nooit schade rijdt sinds je je rijbewijs hebt prima.
Maar: er is 5 jaar in een lease auto gereden. Daarvan is ook een verklaring van schadevrije jaren.
Geen énkele verzekeraar doet daar moeilijk over, immers, het is een geldige verklaring.
Mintley wel. Nee daar doen we niet aan, kijken alleen naar Roydata. Maar dat lees je niet bij het afsluiten, terwijl ik me goed in de voorwaarden heb verdiept.
Ik zou zeggen. Met een grote boog omheen rennen. Moet je nagaan hoe het gaat als je wel een schade hebt. Volgens mij zeggen de reviews hier al wel genoeg over hoe het dan gaat.
Stelregel gaat ook hier weer op: Een verzekeraar doet er alles, maar dan ook echt álles aan om niet uit te hoeven keren.
Punt.
Let op! Dit bedrijf houd zich niet aan de regels. Mintley valt onder independer en heeft geen klantenservice. Je kan niet met ze in contact komen als klant. Niet via telefoon en niet via mail. Ik ontvang mails van mintley met schademeldingen terwijl ik niet eens meer mijn auto heb verzekerd bij mintley. Het heeft mij meer dan een week gekost om mijn verzekering te beeindigen na de verkoop van mijn auto. Let op geen zaken doen met dit bedrijf.
Pure oplichters!
- Nou , wat kan ik zeggen mijn ervaring was uitermate goed. Echt super fijne service . Echt letterlijk mijn schade gestuurd naar ze met mijn verhaal natuurlijk.
- Binnen 3 dagen had ik het geld van de schade op mijn rekening. Echt geweldig. Ik kan alleen maar zeggen ga zo door en bedankt voor de snelle actie.
- Medewerker aan de telefoon deden hun best
- Alles. Betere communicatie en directe lijntjes met alle partijen.
- Niets
- Alles
- Ze zijn slecht te bereiken en als je vraagt hoe je ongeval moet melden en dat vervolgens ook zo doet krijg je een vaag voor geprogrammeerd bericht dat je het zelf maar moet regelen met de tegenpartij doe je aangereden heeft
- Dus wel geld vangen maar niet doen en regelen
- Terwijl aan de telefoon gezegd werft dat ze schade gingen laten repareren en de kosten gingen verhalen op de tegenpartij
- Kortom firma list en bedrog
- Er wordt op vragen via de website gereageerd.
- Dit bedrijf is niet bezig met z'n klanten maar alleen maar eigenbelang. In de polis staat dat je recht hebt op een vervangwagen bij reparatie maar Mintley legt dit uit dat je alleen maar een vervangwagen krijgt op het moment dat de garage BEGINT met repareren. Dus tussen het moment van het ongeluk tot het moment van repareren krijg je helemaal niets! Bij mij is dat dus een maand. Als je afhankelijk bent van je auto dan heb je dikke pech. Let ook op: als je zelf een garage vindt die het sneller kan repareren maar niet op de lijst van Mintley staat, dan krijg je géén vervangwagen. Zaken die ze allemaal niet op Independer vermelden. Mintley probeert de Nederlandse markt te veroveren, laten we ze weer snel over de grens schoppen. Independer, foei, jullie committeren je aan Mintley met zo'n slechte service want alleen via Independer kun je een verzekering afsluiten. Ik doe dat dus nooit meer.
- Niks
- Heel veel het zijn oplichters ze moeten worden aangeklaagd.
- Niks
- Alles contact snelheid service klantvriendelijkheid.
- Na een brand in onze achtertuin eeuwen moeten wachten op actie ze zijn niet te bereiken en als je dan eindelijk iemand spreekt zijn ze niet goed geïnformeerd
- Enige positieve is de maandlast, maar daar heb je niets aan als alles slecht afgehandeld wordt, en je uiteindelijk niets vergoedt krijgt.
- contact, communicatie, polisdekking, bereikbaarheid klantenservice !! elke keer via Ameyde gebeld. te triest voor woorden..
- Het proces om schade's te registreren. Duidelijke interface en snel antwoord op mijn claim/vragen.
- Als mijn "domme vriend" mijn computer zou upgraden en daarbij iets per ongeluk sloopt wordt alles wel 100% vergoed. Maar door mijn eigen domme fout wordt er helemaal niks vergoed. Geen enkele vorm van coulance. En dat terwijl je wel blijft betalen voor inboedel en aansprakelijkheidsverzekering. 1 tip die ik kan meegeven, Laat anderen lekker klusjes voor je doen. (Ook al is een het prutser) Het kan helaas genoeg een zeer goede investering zijn....
- De prijs en dekking zijn gewoon goed. En de prijs in totaliteit gaf de doorslag.
- Echter de afhandeling van een relatief kline schade is gewoon triest.
- Concludie: als de scherpe en goede prijs vergeten is duurt de ellende van de afhandeling nog steeds.
- De afhandeling is te triest voor woorden
- Ze reageren niet op de mails.
- Ik heb schade bij mij huis lekkage van de vaatwasser, ze liggen het probleem aan de vaatwasser en ze willen de laminaat schade niet dekken.
- Helemaal niets.
- Schade in april 2023 gemeld, uiteindelijk heeft Dekra de schade beoordeeld en in januari doorgegeven aan Mintley. Meerdere keren gevraagd wanneer de schade uitbetaald wordt, nu april 2024 nog steeds geen reactie. Telefonisch uren in de wacht en op email wordt niet gereageerd.
- Schademelding direct oppakken.
- Niet maanden wachttijd tussen elke stap
- Reageren op mail
- Het is goedkoop maar je krijgt er een slechte service voor terug. Verschrikkelijk!!
- Ik zou er nog niet eens 5 euro in de maand voor willen betalen.
- Ik dacht een prima betaalbare verzekering te hebben afgesloten.
- Vorig jaar een aantal claims ingediend, bleken uiteindelijk volgens de kleine lettertjes niet gedekt, dus niets uitgekeerd. Vervolgens werd de verzekering voor ons nieuwe huis geweigerd vanwege die ingediende claims. Al die tijd netjes premie betaald, had ik dus beter op de spaarrekening kunnen zetten.
- Niks
- Alles , ben paar maanden bezig ze gaan niks doen jij moet alles zelf oplossen meer dan 10* gebeld een adres wijzigen ze gaan niet doen email gestuurd ook geen reactie
- Ik ga stoppen met deze verzekering ik heb echt spijt , ze zijn echt geen eerlijke mensen voor 1€ per maand ik ga nooit bij mintley
- Niks
- Alles
- De offerte van de polis zag er positief uit was het niet
- Doen wat ze beloven dat zou toch fijn zijn.
- Na een maand krijg ik een polis wijziging met als rede dat de schadevrije jaren niet te vinden waren.
- Ik heb 33 schade vrije jaren op de oude polis van ANWB opgebouwd zij melden dat altijd aan Roy data.
- Na een chat van ruim een maand niets verder gekomen en zijn we vandaag op de premie datum
- dan schrijven ze netjes het bruto premie bedrag af.
- Wat een vreselijke verzekering begin hier nooit aan.
- Plots in januari krijg je een mail dat je premie niet voldaan hebt. Alles altijd netjes betaald. Me verzekering werd ook in een keer opgeschort zonder voor aankondiging. Geen brief , geen telefoontje. Als je later naar Independer belt gaat het om premie van juli en augustus van het jaar er voor waar ze de schade jaren van hebben aangepast. Ook weer zonder bericht!!
- Betere communicatie!! Eerder mensen op de hoogte stellen van bepaalde wijzigingen.
- Niet mensen uit het niets door administratieve fout vanuit verzekering onverzekerd laten rond rijden zonder voor waarschuwing.
- Enige positieve ervaring is dat je maandelijks je verzekering kunt opzeggen.
- Zijn telefonisch erg moeilijk bereikbaar. Drie keer verkeerd doorverbonden door independer en de alarmcentrale. Een externe die over Mintley autoverzekering ging, vertelde dat meerdere mensen klachten hadden over de slechte telefonische bereikbaarheid..
- Reageren na 3 maanden pas op mijn mail. Helaas ook niet met een duidelijk antwoord. Maandelijks worden er extra kosten afgeschreven, soms weer terug geboekt? Automatisch incasso werkt ook niet naar behoren.. 2 maanden zijn niet op tijd afgeschreven, waardoor in november 3 keer het bedrag is afgeschreven.
- Jammer dat ik een hele slechte ervaring heb bij jullie.
- De prijs.
- Mintley heeft een samenwerking met Independer en staat daarom zo goed aangeschreven op hun eigen website. Dit bedrijf incasseert extra bedragen tussen de reguliere betalingen door. Zonder communicatie, en zonder een manier om met ze in contact te komen. Na het terugboeken van de (onterechte) incassos krijg je mailtjes die je niet kan beantwoorden met het bericht dat je verzekering wordt stop gezet als je niet op tijd betaald (alleen waarvoor die betaling zou zijn is mij nog steeds niet duidelijk).
- Mintley heeft Van Ameyde ingeschakeld om alle schades af te handelen. Werkelijk een trieste keuze. Wat een simpele schade leek te zijn, werd er direct zaken in twijfel getrokken waardoor er nóg meer experts naar moesten kijken... Twee weken nadat het rapport was verstuurd zijn we zelf maar begonnen met contact zoeken. Na driemaal te zijn verteld "U hoort vandaag nog van ons", bleek uiteindelijk de schade als niet-gedekt bestempeld te zijn. Prima: dat kennen we van verzekeringland, maar de triestheid van slechte service is onwerkelijk. Mensen zitten makkelijk drie maanden met waterschades in hun woning (met ingetrokken schimmel?) wachtend tot de O zo goed gedekte polis de boel komt herstellen.... Maar nee, je moet er zelf weken achteraan gaan om vervolgens te horen "het spijt ons maar we doen er niks mee, toedeloe"... Mijn boodschap aan deze verzekeraar/behandelaar: schaam je diep. Heel diep. Joe.
- Niks
- Laatst een schade opgelopen met de auto die all risk is verzekerd bij mintley. De dag na de schade beëindigt mintley de verzekering met als reden wanbetaler omdat 1 keer de verzekering een dag later is betaald en wilt de schade niet verder afhandelen. Ik raad mintley zeker niet aan!! Als je een dure auto heb gekocht kan je het overal laten verzekeren behalve bij mintley want met schade kan je nog lang wachten op je uitbetaling of afhandeling van je schade!
- Niks
- Het is dat je geen 0 score kan geven, schademeldingen worden niet in behandeling genomen en ik geloof er niks van dat Mintley zo hoog scoort in de reviews: Na maanden van wachten en een reeks frustrerende communicatiepogingen, is mijn schadeclaim nog steeds onopgelost gebleven. De afhandeling van mijn claim was niet alleen traag, maar de klantenservice was ondermaats, ondanks duidelijk bewijs van een gedekte schade. Deze ervaring heeft mij doen twijfelen aan de betrouwbaarheid van deze verzekeraar en ik kan anderen alleen maar waarschuwen om goed na te denken voordat ze hier een polis afsluiten.
- vrij weinig
- Schoenmaker houd je bij de leest: Independer alleen gebruiken voor het vergelijk. Laat ze a.u.b. geen tussenpersoontje spelen want dat werkt niet. Dit is te specifiek om door een chatbot te laten doen. Schades laat independer door Van Ameyde doen (den haag). Je wordt als je belt automatisch doorgeschakeld en krijgt na een paar minuten een verzoek om een boodschap achter te laten. Vervolgens hoor je niks. Schadebehandeling anno 2023 noemen ze dat.
- Ik ga na een jaar de boel weer oversluiten want hier word je niet vrolijk van. Laat staan als je een grote schade hebt. Dan staat het huilen je denk nader dan het lachen.
- Conclusie; laat het acceptatiewerk/schadewerk niet door independer uitvoeren, maar door een gerenomeerde verzekeraar.
- Goedkoopste All-risk verzekering
- Bij schade is het haast onmogelijk om contact op te nemen, je zit zo een uur in de wacht en dan hangen ze op.
- Als je ze te pakken hebt is de klantenservice onkundig en kunnen je vaak niet helpen.
- Ook geprobeerd te mailen maar daar is maanden later nog steeds niet op gereageerd.
- Niet mogelijk om in te loggen op de online omgeving.
- Polis krijg je per mail maar er zit een wachtwoord op.
- Niks ze reageren niet op schade claims en als ze het maanden later wel doen dan wordt je ook niet verder geholpen.
- Klantenservice en reactie op schade claims
- Niets
- Alles.
- Communicatie is vrijwel niet mogelijk, zijn onbereikbaar.
- In okt brand gehad ,nog steeds mijn geld niet ontvangen.
- Herstel werkzaamheden uit eigen zak moeten betalen, schande.
- Schadebedrag is toegekend maar je krijgt het gewoon niet.
- Helemaal niks
- Neem contact op met je klanten als ze emailen. Achterstand is niet erg maar 5 maanden wachten op überhaupt een reactie op je schade is belachelijk.. en dan wacht ik nu al 5 maanden en heb nog geeneens reactie. Wie weet hoelang nog
- niks, bij schade worden emails niet beantwoord en telefonisch contact is niet mogelijk
- beantwoord mails en wees telefonisch bereikbaar