Ik kies zelf van a.s.r. review en ervaringen
Om je te helpen bij de keuze voor de verzekeraar die het beste bij jou past, willen wij je zoveel mogelijk informatie over Ik kies zelf van a.s.r. geven. Twijfel je nog? Lees dan de reviews van anderen met Ik kies zelf van a.s.r.. Is Ik kies zelf van a.s.r. je huidige verzekeraar en wil je jouw ervaring en/of review over deze verzekeraar plaatsen? Deel je beoordeling hier met andere bezoekers.
Vergelijk alle verzekeringen van Ik kies zelf van a.s.r. Of vergelijk met je huidige Ik kies zelf van a.s.r. verzekering
Om je te helpen bij de keuze voor de verzekeraar die het beste bij jou past, willen wij je zoveel mogelijk informatie over Ik kies zelf van a.s.r. geven. Twijfel je nog? Lees dan de reviews van anderen met Ik kies zelf van a.s.r.. Is Ik kies zelf van a.s.r. je huidige verzekeraar en wil je jouw ervaring en/of review over deze verzekeraar plaatsen? Deel je beoordeling hier met andere bezoekers.
Klantervaringen over Ik kies zelf van a.s.r.
Snelle reacties en afhandeling
- Zie boven
- -
Mijn ervaring met a.s.r. is zeer negatief geworden. Vergoedingen worden niet snel, communicatie ook niet fijn en droog. Ik ben erg teleurgesteld en ga mijn verzekering elders onderbrengen. Mijn ervaring met ASR Vitality app valt tegen. Ik koos voor deze verzekering vanwege de app die je stimuleert om te bewegen en beloningen in de vorm van cadeaubonnen biedt. Helaas zijn die cadeaubonnen in de tweede week van het jaar verwijderd en vervangen door dure producten. Je moet altijd minstens 60% van de productprijs zelf betalen, terwijl dezelfde producten of vergelijkaar elders goedkoper zijn.
Wat me het meest frustreert, is dat de veranderingen pas in januari doorgevoerd werden, waardoor ik nu niet meer kan overstappen naar een andere zorgverzekeraar. De klantenservice van ASR verwees me naar Vitality, die zei dat ze een e-mail hadden gestuurd (hun email zegt zal beter en meer keuze!), maar deze gaf niet aan dat de cadeubonnen beloningen zouden verdwijnen!
Het idee van beloningen voor een gezonde levensstijl was aantrekkelijk, maar nu is het moeilijker om punten te verzamelen en zijn de beloningen veel minder interessant. Helaas
- Goede website
- De communicatie over veranderingen in beloningen kan helderder, duidelijker en tijdiger.
- De nieuwe ASR Vitality beloningen zijn totaal niet aantrekkelijk, en de klantenservice zou meer "transparantie" moeten bieden over deze wijzigingen.
- Daarnaast zou de app zich meer moeten richten op beloningen voor een gezonde levensstijl in plaats van commerciële winstdoelen. De app was in 2024 goed, maar is in 2025 waardeloos geworden. Ik heb hem verwijderd.
Kwalitatief goed
- Communicatie per mail. Elke keer als er een declaratie was werd ik op de hoogte gesteld. En kon deze gelijk inzien
- Welke vergoedingen in je pakket zitten.. Je moet vervolgens eerst nagaan welk pakket je hebt. Zou mooier zijn als je alleen ziet welke vergoedingen voor jou gelden.
Duidelijk en overzichtelijk via de app en website!
- Afhandeling van declaraties en polinszage.
- Snelle afhandeling van declaraties, fijne app
- Ik heb eigenlijk geen verbeterpunten
geen direct contact nodig gehad. Dus op zich prima verlopen
- snelle afhandeling.
- uitbreiding van de polis en lagere premies
Online overzichtelijk overzicht van gedeclareerde kosten en te betalen eigen bijdrage.
- Overzicht
- Geen verbeterpunten
- Dat ik hoop dat de premie laag blijft en ruime keuze zorg.
Nvt
- Nvt
- De zorgverzekeringen/pakketten niet zo extreem 'uitkleden' en daarna ook nog eens de premie verhogen. Verdient geen schoonheidsprijs.
A.s.r. beviel me uitstekend, en ik heb mijn zorgverzekering bij deze verzekeraar voor nog een jaar verlengd. “ik kies zelf” is een van de weinige combinatiepolissen die nog wordt aangeboden, en dat betekent de ruimste keuze in ziekenhuizen en andere zorgverleners. Zelfs als a.s.r. geen contract heeft met een zorgverlener, worden de kosten voor een aanzienlijk deel vergoed. Ik heb nauwelijks zorgkosten gehad in het afgelopen jaar en daarom ook voor komend jaar het hoogste eigen risico genomen; als je gelijk voor het hele jaar betaalt krijg je 2% korting, en op zo’n manier is deze verzekering ook een voordelige keuze.
- - het is een combinatiepolis;
- - korting bij jaarbetaling;
- -goede app.
- Ik heb geen suggesties voor verbetering; het feit dat ik nauwelijks een beroep op de zorgverzekering hoefde te doen, maakt dat ik geen direct contact net de klantenservice heb gehad en de kwaliteit ervan niet kan beoordelen.
BBamansvsj
- Jshsjaka
- Jsbsnam
I am satisfied
- Good coverage
- Nothing
Prijs-kwaliteitverhouding is optimaal.
Goed werkende app.
- Geen enkel probleem ervaren, eigenlijk heb je een geen omkijken naar.
- Heel compleet pakket zorgverleners waar ze een contract mee hebben, bovendien is dat al ruim voor een eventuele overstap bekend. Dus je weet waar je aan toe bent.
- Hoge korting bij hoog eigen risico.
- Kan niets bedenken, behalve dat het natuurlijk altijd goedkoper mag😀
Best goed
- Het is wel een bekend bedrijf dus ik was blij
- Prijzen
Deze verzekering paste goed bij ons, ik maak (gelukkig) zelden gebruik van zorg, alleen tandartsbehandelingen.
- Tandartsrekeningen worden automatisch verrekend, wat je tekort komt wordt gefactureerd.
- tot nu toe niets
klantenservice zijn niet goed
- Er was een mooie sportapp, maar sinds januari is dat niet meer het geval, de beloningen in deze app duurder dan in de winkel! Waardeloze app!
- Breng de beloningen in de ASR Vitality-app terug naar de versie van 2024, vooral de bol bonnen!
heldere en duidelijke informatie.
App is gebruiksvriendelijk
- snelle en adequate reactie op vraag over onduidelijkheid via e.mail
- ?
Ik kijk jaarlijks naar de verschillende aanbieders en stap over bij een beter aanbod.
- Goede prijs-kwaliteit verhouding bij een gedeeltelijk verhoogd eigen risico.
- Fysio zonder omkijken afgehandeld.
- Vitality ondersteunde mijn smartwatch niet.
Bood voor een scherpe prijs een aanvullende tandartsmodule die 100% vergoeding had tot 250,-. Dit was bij anderen zorgverzekeraars 75 tot 80 voor dezelfde of een hogere premie!
- Een duidelijke app die overzichtelijk is en goed werkt qua inloggen met digi D.
- Geen specifieke verbeterpunten wat mij betreft.
Heel fijne verzekering. Dekking en contracten met ziekenhuizen zijn goed. Bij weinig verzekeraars heb je 100% vrije zorgkeuze. Vragen en declaraties worden snel beantwoord.
- - Goede dekking
- - 100% vrije ziekenhuiskeuze
- - Snelle verwerking van declaraties en antwoord op vragen
Prima verzekering. Goede dekking qua zorgverleners
- Bij niet-gecontracteerde zorg toch aanzienlijke vergoeding
- Niets.
Snelle en betrouwbare verzekering
- Goede service wat betreft de afhandeling van je declaraties en duidelijke informatie over de kosten.
- Het zou een pluspunt zijn als een noodzakelijke laserbehandeling voor mensen zou komen waarbij de ogen -/+8 is i.p.v. eerst staar of een begin van blindheid te krijgen.
Deze verzekering bood een goede prijs kwaliteit verhouding, en een goede prijsverlaging wanneer ik een hoger eigen risico nam. Daarom voor deze verzekering gekozen.
- Email met zorg tips
- Gratis online diëtist of mental coach
Een goede en moderne verzekering die je actief stimuleert om gezond te leven.
- De declaratie proces is relatief simpel
- Ik kan niets bedenken
Goede dekking
- De klantenservice is erg behulpzaam en kundig
- De declaratie stond erg snel op mijn rekening
- Ook een mogelijkheid bieden om per factuur te betalen in plaats van automatische afschrijving
Declaratie voor brillen en lenzen kon maar deels gebruikt worden terwijl er nog over was.
Ik heb via internet / app de verzekering bekeken en iets gedeclareerd. Dit ging goed.
Het kiezen van de verzekering is even geleden, maar ik geloof dat ik erop gelet heb dat er een tand ongevallen verzekering in mijn polis zit. Dit is vaak een goedkope aanvulling die ik aanraad
- Vlotte afhandeling van de declaratie
- Uit mijn basisverzekering en simpele aanvullende verzekering worden steunzolen niet vergoed, en ik weet dat enkele andere verzekeraars die uit de aanvullende verzekering deels vergoeden. Enkele medicijnen werden niet vergoed, maarja dat geldt volgens mij voor alle verzekeringen. Ik kwam erachter bij de apotheek
Keuzevrijheid is het grootste goed
- Zelf je zorgverlener kunnen kiezen
- Duidelijke website
- Goede app
De afhandeling van declaraties verloopt vlot en wordt snel uitbetaald
- De app is overzichtelijk en duidelijk
Deze verzekeraar was beter dan veel andere en bood een leuke app, Vitality, die mensen stimuleert om meer te sporten, gezonder te leven en in beweging te blijven.
Ik ben echter erg teleurgesteld dat de cadeaubonbeloningen voor deze app sinds de eerste week van dit jaar zijn vervallen!
Vorig jaar ben ik overgestapt naar a.s.r. om hun Vitality-app te gebruiken, maar dat viel helaas tegen.
Waarschijnlijk stap ik volgend jaar over naar een andere betrouwbare zorgverzekeraar die haar klanten écht wil helpen om gezond te blijven en niet zomaar veranderingen doorvoert in de eerste week van het jaar.
- Was ooit de Vitality app, nu niet meer
- Cadeaubonbeloningen terugbrengen in de Vitality-app.
De app stelt niets voor. Je moet voor elk wissewasje alsnog op een aparte pagina inloggen en dan ook nog oppassen dat je niet op de “verkeerde” asr zorgverzekering inlogt. Erg onduidelijk allemaal. Ook als je wilt weten welke vergoedingen binnen je polis passen dan is het zoeken een tijdrovende en teleurstellende taak. Ook kun je niet goed zien onder welk deel van de verzekering (basis of aanvullend) een vergoeding is betaald. Geen duidelijke overzichten. Ik ga overstappen!
- De kosten waren redelijk tov andere verzekeringen.
- Ik had graag beter en duidelijker geïnformeerd willen zijn over vergoedingen en over wat er niet vergoed zou worden en tegen welke tarieven asr contracten heeft afgesloten met zorgverleners.
overstap verliep prima en snel, goede zorgverzekeraar!
- snelle behandeling en afhandeling
Echt blij met ASR!
Ik ben vorig jaar overgestapt naar ASR en heb er geen moment spijt van gehad. Declareren gaat supermakkelijk via de app en wordt vaak binnen een paar dagen afgehandeld. Toen ik een keer een vraag had over een rekening, werd ik meteen vriendelijk geholpen en alles was snel opgelost. Je merkt gewoon dat ze écht meedenken in plaats van moeilijk doen.
Fijn gevoel om verzekerd te zijn bij een partij die betrouwbaar is en alles gewoon goed regelt. Echt een aanrader!
- Snelle en behulpzame klantenservice – je krijgt snel iemand aan de lijn die echt meedenkt en niet alleen “het standaard antwoord” geeft.
- Meer vergoedingen in de aanvullende pakketten
- Dingen zoals alternatieve zorg, fysio of tandzorg zouden in sommige pakketten ruimer mogen worden vergoed.
Ik was overgestapt omdat het (voor mij) de goedkoopste combinatiepolis was. Dus veel vrijheid in zorgaanbiederkeuze tegen een scherpe prijs.
- App is simpel maar effectief
- ASR Vitality is vast leuk als je een smartwatch hebt, maar ik doe er niks mee.
Ik stap elk jaar over, of vergelijk in ieder geval de aanbieders.
- Snel en berouwbaar
- Graag wat meer contracten met hulpverleners zoals fysiotherapeuten e d.
Weinig gebruik hoeven maken van de verzekering maar erg tevreden over de ervaringen die ik wel heb.
- Snelle afhandeling van declaraties
- Ze stuurden een bericht toen ik 2 van de 3 fysiobehandelingen die in m'n pakket zitten had gebruikt, ter attentie dat ik er bijna doorheen was
De declaratie gaat makkelijk in de app en wordt snel uitbetaald.
- Snel geregeld, snell uitbetaling van declaratie en lage premies.
Prima zorgverzekeraar en goede service die altijd voor je klaar staat
- Declaraties worden vrij snel behandeld
- Soms is het navigeren op de site of app een beetje lastig
- Automatisch afhandelen tandarts declaratie.
- Niks.
makkelijk contact
vriendelijk
- fijn geholpen
- geen
- Goede dekking, hoogste score op duurzaamheid en dan toch nog relatief goedkoop zijn. Aantrekkelijke combinatie!
Ik zou nooit iets aanraden aan anderen.
- ASR Vitality was een leuke en goede motivatie om extra te bewegen.
- Nvt. Asr Vitality stopt.
Over het algemeen heb ik weinig tot geen zorg nodig, dus mijn ervaring op het gebied van declaraties, klantenservice, etc. is beperkt. Echter, de enkele afspraak die ik had, het geregeld met rekeningen en het eigenrisico, en daarnaast de applicatie, vooral A.S.R. vitality heb ik als positief ervaren. Verder was communicatie via e-mail ook prima. Mijn partner en ik zijn beide verzekerd bij A.S.R. en hebben tot nu toe altijd positieve ervaringen gehad.
Alles prima geregeld
- Snelle afhandeling
- N.v.t.
>Een goed bereikbare en betrouwbare club. Scherpe premie
- Declaraties worden snel betaald
Prima zorgverzekering, maar ook niet veel gehad.
Voldoende dekking voor deze levensfase waarin ik me bevind.
- Alles prima
- Kan zo niets bedenken
Voor zover ik er gebruik van heb gemaakt is alles zonder problemen verlopen.
In mijn geval is er helaas veel mis gegaan met de vergoeding Orthodontie kosten voor mijn dochter. Keer op keer werd dezelfde fout herhaald en bij iedere factuur moest ik zeker 3 of meer keer bellen en steeds opnieuw alles uitleggen en dan nog ging het dan bij de volgende factuur weer mis.
- Dat ze uiteindelijk hun fouten wel rechtzetten maar het kost wel heel veel inspanning van mijn kant om het te bewerkstelligen.
- Maak in het dossier duidelijke notities zodat niet iedere keer alles opnieuw uitgelegd moet worden.
Mijn motivatie is altijd het meest gunstige met het meest geschikte producten en diensten die ik nodig heb. Voornamelijk is dat de fysio en de tandarts/mondhygiënist.
- Heb de afgelopen twee jaar geen knelpunten mee mogen maken. Alles verliep goed en gesmeerd.
- Goedkoper, is altijd beter. Dit gezegd hebbende, de afgelopen twee jaar waren zij het meest gunstige van de markt.
Alles is vlekkeloos verlopen
- Goed prijs- kwaliteit verhouding
- Nvt
Voldoende keuze voor een pakket op maat
Betaalbaar
- De app is handig en overzichtelijk
- Telefonische bereikbaarheid
Slechts enkele keren gebruik gemaakt van de verzekering, maar altijd prima verlopen.
- Alles ging zoals het hoort
- Geen verbeterpunten
Declaratie indienen kan via foto of afbeelding uploaden in de app, snel en simpel. Reactie vaak al binnen een uur.
- Gemak en snelheid
- Duidelijk vooraf aangeven wat er bij aanvullende tandartsverzekering is inbegrepen (codes benoemen).
Geen problemen gehad
- Keuze om zelf pakket samen te stellen wat past
- Declaraties snel afgehandeld en uitberaald
- Alles is gelopen zoals het zou moeten
- Ik heb geen negatieve ervaringen ervaren afgelopen jaar
- Alles is zonder enig probleem goed verlopen.
- Meer bendheid over de verschillen tussen de vier (?) zorg verzekeringen van ASR.
- Duidelijke a.s.r. app die alleen met je DigiD toegankelijk is.
- Snelle afhandeling facturen.
- Blijf aandacht houden voor een lage zorgpremie voor een goed verzekeringspakket.
- Via de app declareren is heel makkelijk en snel uitbetaald
- Dekking is wat mager
- Vlotte overstap, goede prijs
- Nvt
- Weinig omkijken naar.
- De lage prijs was enigzins misleiden qua details van de dekking, je moet als consument echt goede de diepte in duiken.
- Afhandelen declaraties
- Was verbaasd dat de mondhygienste maar 1 x werd vergoed. Is nog nooit gebeurd en had het daarom niet verwacht. De codes van een tandarts zijn niet bij mij bekend. is dus een heel uitzoekwerk.
- Altijd mogelijkheid tot gespreid betalen
- Communicatie kan alleen worden geopend via de app. Ik zou belangrijke berichten waarderen op de mail.
- Declaratie snel afgehandeld
- Snelle afhandeling declaraties
- Declaraties worden automatisch direct door de zorgverzekeraar betaald
- Ik heb een aanvullende verzekering en betaal hier veel geld voor. Ik heb al een paar keer meegemaakt dat verschillende zaken die normaal door elke zorgverzekeraar worden vergoed bij een aanvullende verzekering, hier 0 van werd vergoed. En dit alleen omdat ik bij a.s.r. ikkieszelf zit (dit was voorheen Ditzo). Bij mij ging dit o.a. om osteopathie en laserontharing in het gezicht om medische redenen. De zorgaanbieders hadden beide nog nooit meegemaakt dat hier niks van werd vergoed. Daarbij heb ik bij de klantenservice info gevraagd om de vergoedingen en kreeg ik verschillende antwoorden te horen. Erg jammer, maar ik ga zeker overstappen!