Van de makers van Logo Gaslicht
Wellicht ken je ons al van energievergelijkingssite Gaslicht.com?
Op Poliswijzer.nl helpen we jou ook te besparen op je (zorg)verzekering!
Vergelijk en bekijk hoeveel je kunt besparen
Zorgverzekeringen vergelijken
Zorg en Zekerheid

Zorg en Zekerheid zorgverzekering reviews en ervaringen

Om je te helpen bij de keuze voor de zorgverzekeraar die het beste bij jou past, willen wij je zoveel mogelijk informatie over Zorg en Zekerheid zorgverzekeringen geven. Twijfel je nog? Lees de reviews over Zorg en Zekerheid zorgverzekeringen.

Vergelijk alle verzekeringen van Zorg en Zekerheid Of vergelijk met je huidige Zorg en Zekerheid verzekering

 Is Zorg en Zekerheid je huidige zorgverzekeraar en wil je zelf een ervaring en/of review over deze verzekeraar plaatsen? Deel deze hier met andere consumenten.

Klantervaringen over Zorg en Zekerheid

1
  • Algemene tevredenheid: 1
  • Declaraties: 1
  • Klantenservice: 1
  • Prijs/kwaliteit: 1
Dirk 13-12-2023 - 23:05

  • Eind vorig jaar overgestapt van Zilveren Kruis naar Zorg & Zekerheid. Wat heb ik daar een spijt van. Toen ik vorig jaar overstapte alles gecontroleerd. Leek aantrekkelijk. Mijn fysio stond ook op de lijst van praktijken waar ze zaken mee doen, dus geen eigen bijdrage met aanvullend pakket. Prima.
  • Totdat je overgestapt bent. Blijkt opeens dat mijn fysio uit de lijst gehaald is. Mag ik, ondanks een dure aanvullende verzekering, opeens 35 Euro per behandeling bijbetalen. Met 12-15 bezoeken per jaar kost mij dat 400 tot 500 per jaar extra. Of ik moet niet hier in mijn dorp meer naar de fysio gaan, maar naar een praktijk kilometers verderop. En dat doe je ook niet. Ik voel me bedrogen.
  • Als ik dan begin van dit jaar de nota indien, wordt die niet gelijk betaald. Ik moet namelijk aan mijn fysio een specifieke nota vragen met daarop allerlei coderingen. Afijn, mijn fysio was zo vriendelijk om voor Z&Z de nota aan te passen en mij voortaan een nota aan te leveren met codes.
  • Dat ging 3x goed, ik kreeg dan een deel vergoed. Tot nu, juli. Nota 4 wordt weer niet betaald. Zelfde verhaal. De nota voldoet niet aan de eisen. Nu moet er opeens de naam van de behandelaar op komen te staan. Of ik maar even aan mijn fysio door wil geven dat ze een nieuwe nota op willen stellen en voortaan een goede nota willen sturen. Dit is gewoon getreiter. Om een paar tientjes uit te moeten betalen die ze kennelijk niet uit willen betalen.
  • Krijg ik als ik bel ook nog te horen dat ik maar beter had moeten controleren of alles op de nota staat. Alsof ik als verzekerde van alle factuureisen op de hoogte moet zijn. Belachelijk.
  • In betaal per maand nota bene 196,74. Z&Z wil een manueel therapeut (iemand die 3-4 jaar fysiotherapie gestudeerd heeft en daarna 4 jaar alles van manuele therapie gestudeerd heeft) niet meer dan 25,08 per half uur betalen. Dat is 50,16 per uur. Belachelijk laag. Alsof praktijk/receptie e.d. voor hem niets kosten. Iemand met zo'n studie. En als je dat niet accepteert, dan gooit Z&Z je er blijkbaar uit.
  • Wel een behoorlijke premie vragen, zorgverleners uitknijpen, lastig doen naar verzekerden over die paar tientjes die ze dan wel moeten betalen.
  • Mijn advies: stap nooit over naar deze maatschappij. Zelf ga ik hier weg.
4
  • Algemene tevredenheid: 1
  • Declaraties: 6
  • Klantenservice: 1
  • Prijs/kwaliteit: 6
Simon 25-11-2023 - 15:18

  • Ik ben 32 jaar klant geweest, ondat er nooit wat aan de hand was
  • Zorg voor klant,
  • Structurele onbereikbaarheid van mensen die iets weten.
  • Er kon nooit doorverbonden worden.
  • Communicatie met klant.
  • Interne communicatie
10
  • Algemene tevredenheid: 9
  • Declaraties: 10
  • Klantenservice: 10
  • Prijs/kwaliteit: 9
Ik raad Zorg en Zekerheid aan
M Wells 15-11-2022 - 11:03

  • Contact en snelheid van betalen is altijd goed. Oog voor je situatie en zeer behulpzaam.
1
  • Algemene tevredenheid: 1
  • Declaraties: 1
  • Klantenservice: 1
  • Prijs/kwaliteit: 1
Nadine 31-10-2022 - 07:46

  • Alle transgenders die in Nederland op de wachtlijst staan voor transgenderzorg en overwegen om een bij Zorg en Zekerheid een zorgpolis af te sluiten, adviseer ik met klem om dit NIET te doen! Hieronder een aantal redenen.
  • 1) Je wordt respectloos behandeld als verzekerde. In het bijzonder door de klantenservice. Zij blijven mij aanspreken met meneer, terwijl ik officieel een vrouw ben. Keer op keer krijg ik het verzoek om mijn vrouw om een machtiging te vragen, anders kunnen ze geen informatie verstrekken.
  • 2) Zorg en Zekerheid is de enige zorgverzekeraar, die geen enkele inspanning en/of bijdrage levert, om de transgenderzorg in Nederland te verbeteren. Dit is ook bekend bij de Kwartiermaker transgenderzorg.
  • 3) Zij hebben geen restitutiepolis meer sinds 2022. Hebben dit ook niet duidelijk rechtstreeks gecommuniceerd naar de verzekerde, waardoor je nu maximaal 80% van het marktconform tarief vergoed krijgt. In de praktijk betekent dit, dat je je transitietraject moet staken, omdat de bedragen die je zelf moet bijleggen, voor niemand financieel te dragen zijn. Ze weigeren structureel om meer transgenderzorg in te kopen en om contracten af te sluiten met zorgverleners in de transgenderzorg. Dus ben je na 2,5 jaar op de wachtlijst te hebben gestaan, eindelijk aan de beurt, kun je alsnog je transitietraject op je buik schrijven. Alleen al voor de intake mocht ik ruim € 480,00 zelf bijleggen.
  • 4) Wanneer je vragen hebt over een specifieke vergoeding m.b.t. transgenderzorg, krijg je geen antwoord of kun je 8-10 weken wachten op antwoord. Ze hebben totaal geen respect voor hun cliënten!
  • Dus loop met een grote boog om deze verzekeraar heen en/of stap over naar een andere verzekeraar voor 2023. Eentje waar je wel 100% vergoeding ontvangt, die wel contracten afsluit met zorgverleners in de transgenderzorg en die transgenders gewoon respecteert.
4
  • Algemene tevredenheid: 4
  • Declaraties: 2
  • Klantenservice: 7
  • Prijs/kwaliteit: 2
K 21-5-2021 - 19:24

  • Hulp is persoonlijk
  • Ik heb een aanvullende verzekering maar alle facturen die ik instuur worden afgekeurd die bij een andere verzekering wel gedeclareerd werden. Ik heb er spijt can deze verzekering, volgend jaar weer een andere
2
  • Algemene tevredenheid: 2
  • Declaraties: 2
  • Klantenservice: 2
  • Prijs/kwaliteit: 3
Herman van der Vegte 16-3-2021 - 15:34

Medewerkers klantvriendelijkheid cursus laten volgen !

  • Totaal geen positieve ervaringen
  • Ze zoeken naar punten om niet te hoeven uit te keren !
10
  • Algemene tevredenheid: 10
  • Declaraties: 10
  • Klantenservice: 9
  • Prijs/kwaliteit: 9
Ik raad Zorg en Zekerheid aan
Mevr J.Maas 29-10-2019 - 14:59

Misschien iets duurder met de premie, maar het is wel dat ik heel tevreden ben.

  • Declaraties worden snel verwerkt.Zijn altijd vriendelijk en behulpzaam.Heb nog nooit een probleem gehad
  • Als ik hier toch iets op moet zeggen,dan is het misschien dat je even de zoveelste beller in de wachtrij bent

Vergelijk en bespaar tot € 468
Dit bedrag is het verschil tussen de premie van de duurste en de goedkoopste zorgverzekering met een eigen risico van € 385.
per jaar op je zorgverzekering

Vergelijk 100% onafhankelijk alle zorgverzekeringen. Bij Poliswijzer.nl hoeven verzekeraars namelijk niet te betalen voor een positie in de vergelijker. Je stapt heel eenvoudig over naar de meest voordelige polis voor jou.

Navigatie