FBTO zorgverzekering reviews en ervaringen
Om je te helpen bij de keuze voor de zorgverzekeraar die het beste bij jou past, willen wij je zoveel mogelijk informatie over PNOzorg zorgverzekeringen geven. Twijfel je nog? Lees de reviews over PNOzorg zorgverzekeringen.
Vergelijk alle verzekeringen van FBTO Of vergelijk met je huidige FBTO verzekering
Is FBTO je huidige zorgverzekeraar en wil je zelf een ervaring over deze zorgverzekeraar plaatsen? Deel deze hier met andere consumenten.
Klantervaringen over FBTO
- Je moet wel altijd op de kleine letters letten / want het valt wel onder achmea en zilverenkruis zijn echte oplichters
Via app kan je makkelijk contact met ze opnemen. Premies vallen mee en alles is wel duidelijk
- Overzichtelijk mijn FBTO
- geen idee
Heb meerdere verzekeringen bij FBTO lopen en ben al met al erg tevreden.
- Ik vind de WhatsApp’s mogelijkheid erg handig. En die is zelfs open op zaterdag!
- Daarnaast kon ik makkelijk tegen een prima prijs een module toevoegen die een Mindfullness cursus vergoede.
- Geen specifieke verbeterpunten.
Goede dekking voor een goede prijs
- Fijne apps
Ben al jaren verzekerd bij de FBTO en ben tevreden..
- Het ontvangen van de declaraties
- Telefonisch contact
Zeer snel met de uitbetalingen.
- Wouw
- Wouw
Voor mijn situatie (basis met beetje tandarts) de goedkoopste optie.
- Voor 2025 was dit de goedkoopste verzekering.
- Binnen de aanvullende verzekering tand zijn röntgenfoto’s bij de tandarts niet gedekt…
Prima, voor de rest eigenlijk geen gebruik van gemaakt.
Onderdeel van Zilveren Kruis Achmea. Ze hebben hun zaakjes daar altijd op orde.
- Na overstap van andere verzekeraar was 1 berichtje of telefoontje - ik weet het niet meer - voldoende om doorlopende declaraties van zorgaanbieder te laten uitbetalen.
Het was eenvoudig declareren
- Alles ging eenvoudig
FBTO is duidelijk in het communiceren
- Altfijd een goed overzicht van bv je eigen risco
- Nvt
Vooraf: de voordeligste verzekering die aan al mijn eisen voldeed.
- Het is een voordelige verzekering, die contracten had met mijn gekozen ziekenhuizen, apotheek, fysio en tandarts.
- Declaraties gaan eerst naar FBTO en het eventuele restant (eigen risico en restant tandarts) worden tijdig gemeld en een paar weken later afgeschreven. Alles zeer correct.
- contracten sneller bekend gelijk met de basispremie
Alleen basisverzekering; geen bijzonderheden meegemaakt
- Gewoon, zonder gedoe
- Bereikbaarheid
Een prima verzekeraar. Wel àlles digitaal, maar mij bevalt dat.
Duidelijke voorwaarden. Goede service. Zorgkosten worden snel afgehandeld.
- Vlotte betaling van declaraties.
- Snelle reactie op vragen
Declaratie kwamen via post maar duurde altijd lang. Mogelijk ook door dat de rekening pas laat worden gedeclareerd
- Hadden goede aanvullende verzekering
In principe allemaal dikke prima, goedkoopste zorgverzekering voor mij.
- Goedkoopste zorgverzekering voor mijn situatie
- Bijvoorbeeld fysotherapie meenemen naar volgend jaar, etc.
Prima geholpen bij zoektocht naar een zorgverlener.
- Geen opmerkingen.
De declaratie was in eerste instantie niet goed afgehandeld maar na contact prima afgehandeld
- Vriendelijk en persoon bood excuses aan
- Nvt
- Duidelijk overzicht via de app.
Prima verzekering, precies wat je er van mag verwachten.
- Declaraties werden op tijd betaald en de app is prima functioneel.
- Gebruiksvriendelijkheid van de app
Kies NOOIT zorgverzekering FBTO!!
FBTO is de schandelijkste zorgverzekeraar die ik ooit gehad heb. Nooit eerder had ik een verzekeraar die weigerde een onlosmakelijk onderdeel van een ziekenhuisbehandeling te vergoeden. Zelfs nadat de behandelende ziekenhuisarts het onderdeel van de operatie duidelijk had omschreven als “onlosmakelijk”, weigerde FBTO te vergoeden.
FBTO weigerde dus een rechtmatige vergoeding uit het basispakket!
Ter illustratie citeer ik de rijksoverheid: “U breekt een been. Dit kost € 2.000 aan ziekenhuisbehandelingen. U betaalt geen eigen bijdrage. Het eigen risico van minimaal € 385 geldt wel. Dus u betaalt de eerste € 385 zelf. De zorgverzekeraar vergoedt de overblijvende € 1.615.”
Maar FBTO weigerde!! Ook na herhaalde verzoeken en de door de ziekenhuisarts beschreven “onlosmakelijkheid”. Kies dus nooit FBTO!
Gewoon duidelijk, ook bepaalde voorwaarden.
- Het vergelijken van verschillende verzekeringen kan soms een opgave zijn. Maar als je weet wel wat je nodig hebt etc, kan het heel makkelijk zijn.
- Geen verbeterpunten
Alles gaat goed en snel.
- Je wordt keurig op de hoogte gehouden wat er afgeschreven wordt van je rekening
- IK zou zeggen ga zo verder dan krijg je meer tevreden klanten.
Snelle afhandeling van declaraties
- De app werkt zeer gemakkelijk
- -
Geen poes pas. Gewoon goed
- Contact, snelle afhandeling.
- Had graag een nog uitgebreidere basis pakket gezien.
Prima basisverzekeraar, heeft vergoed wat ik in pakket had
- Nette afhandeling
- Polis mag wat uitgebreider, meer leeftijdsgericht.
- Op een bepaalde leeftijd heb je andere zorg nodig dan in jonge jaren
- Zoals ivf behandelingen, kinderwens e.d. tot je 40e en daarna niet meer in de basis
- snelle betaling van declaraties
- meesturen factuur van zorgverlener zodat je kunt controleren of dat wat gefactureerd wordt ook geleverd is
Om een lage prijs te kunnen bieden wordt alles geautomatiseerd, maar zodra je buiten de standaard dingen komt is het vreselijk om met FBTO te doen te hebben. Buitenlandse zorgkosten, opzegging bij verhuizing, bijzondere behandelingen, allemaal moeilijk, moeilijk. De afdelingen binnen FBTO werken slecht samen, waardoor berichten niet overgenomen worden, jeje verhaal 5x moet doen, etc. Maar als iets in het voordeel van FBTO werkt is het zo geregeld.
- Het innen van de premie gaat automatisch en heel snel.
- Contact maken met FBTO is lastig, eigenlijk alleen via Whatsapp. En dan moet je zo’n robot zien te overtuigen dat je een levend persoon wil spreken
Als alles goed loopt heb je er een prima verzekering aan. Wil je iemand spreken dat gaat je niet lukken. Alleen via whatsapp en dan helpen ze zoveel klanten te gelijk dat je heel lang moet wachten en verkeerde antwoorden krijgt. Dus liever iets meer betalen voor goede klantenservice. Dat is heel wat waard namelijk en word er vooraf niet bij gemeld.
- Zorg gewoon voor een telefonische klanten service zodat mensen met iemand kunnen praten om problemen op te lossen.
Mijn merk medicijnen niet meer vergoed zonder mij in te lichten verschil in prijs wil ikzelf bijleggen maar fbto geeft niet thuis alles zeer vaag
- Niks
- Van tevoren veranderingen melden voordat je erin getrapt bent maar ja dan houden ze niemand meer over
Betreft een toegezegde opzegging van een zorgverzekering bij FBTO in januari; Monique (van het KCC, klantcontactcentrum FBTO) wist het probleem alsnog binnen een half uurtje opgelost te krijgen, daar waar de andere medewerkers (waarmee ik gedurende twee weken tevergeefs heen en weer had gebeld) daar niet meteen tot in staat bleken, en waardoor de aangevraagde opzegging niet alsnog binnen de 14 dagen bedenktijd leek te kunnen lukken.
- zie boven
- FBTO had een "uitruilverzoek" vanuit de nieuwe zorgverzekeraar nodig om de verzekering daadwerkelijk te kunnen beëindigen.
- Daardoor bleek het (als gevolg van de slepende afronding van de inschrijvingsprocedure bij de opvolgende verzekeraar) bijna onmogelijk om de lopende zorgverzekering daadwerkelijk binnen de opzegtermijn van 14 dagen te kunnen opzeggen bij FBTO, waardoor de daadwerkelijke overstap bijna werd gemist. Dit moet toch anders (klantvriendelijker en sneller) kunnen worden geregeld in de onderlinge systemen, want dit levert voor de wachtende klant veel stress en onzekerheid op.
- Monique (en haar collega Erica van de afdeling polisadministratie (?) kon(den) het probleem desondanks wel meteen oplossen. Dank jullie wel!
Bij aanvullende tandarts verzekering wordt mondhygiëne niet vergoed!!!!!
- niks, ben ik benieuwd wat wordt wel vergoed en wat niet!!!!!!!!!! niet alle kleine letters gelezen
- mensen niet voor de hek houden en duidelijk bij aanvullende modules opschrijven Tandarts wel vergoed en mondhygiëne niet!!!!!!!!! en niet ergens info verstoppen
Goede voorwaarden voor een scherpe prijs
FBTO was de voordeligste!
- Prima contact!!
Handelen declaraties niet volgens hun eigen beleid af. Bij niet gecontracteerde zorg zou je 70% van de (wat zij normale) kosten (vinden) betaald, echter zelfs dat krijg je niet. Daarnaast is wat zij normale kosten vinden, slaat nergens op ten opzichte van de wel verzekerde zorg. Bv. bij met contract wordt €5 betaald, maar bij geen contract krijg je 70% van €2.
- Er komt redelijk snel reactie op een declaratie.
- Het is te veel gedoe om het geld te krijgen waar je recht op hebt volgens de verzekering. Hele discussie en snappen hun eigen regels niet.
- Tweemaal via chat contact gehad met een vraag en daarbij goed, beleefd en snel geholpen.
- Goed overzicht wat er vergoed werd
- Tand verzekering en ik mistte fysiotherapie
- Correcte afhandeling.
- ?
- De vlotte afhandeling
- Op dit moment weet/heb zo geen verbeter punten
- veel te veel vragen ze voor hun produkten
- simpel lagere kosten in rekening
- persoon heeft autisme en geen werk ( ik)
- De aanvullende fysio verzekering slaat echt helemaal nergens op! Klanten binnenhalen en zeggen dat er 3 behandelingen vergoed worden, maar als puntje bij paaltje komt is het max €100,- dat is dus 2 behandelingen. Dan kan je beter rechtstreeks betalen.
- Alles
- Niets
- Het verloopt soepel en als je er niks van merkt is het een teken dat er geen problemen zijn.
- Geen
- Duidelijk waarover het gaat. Informatie over stand eigen risico blijft actueel.
- Kontakt klantenservice was prettig, goed geholpen.
- Kreeg aanmaning met boete omdat ik drie maal een rekening had ontvangen via de mail en de rekening niet had betaald. Ik heb die rekening en aanmaningen niet gezien/ ontvangen. Het was handig geweest als ze dan een brief sturen, die mis je nooit. Uiteindelijk heb ik via klantenservice afgesproken dat ik alle rekeningen per post krijg.
- Snel contact te krijgen.
- FBTO heeft contracten met mijn zorgverleners dus de overstap verliep via Poliswijzer probleemloos. En de app is overzichtelijk en duidelijk. De declaraties indienen verliep ook zonder problemen. Dus ik ben dik tevreden over FBTO. Ook het mijn account gedeelte op de website is clean en overzichtelijk. Alles is makkelijk terug te vinden.
- Ik kan geen dingen bedenken welke beter kunnen. Echter een App voor de iPad zou een verbetering kunnen zijn. Dit inplaats van het gebruiken van de iPhone app op de iPad. Via de browser is het verder allemaal wel gelukt.
- Ik maak bijna geen gebruik van de zorg dus heb geen goed beeld over positieve of negatieve zaken.
- Misschien de tandartsverzekering iets goedkoper. T.o.v. een aanvullende verzekering is deze erg duur.
- Lekker simpel
- Ben tevreden zoals het nu is.
- Declaraties gingen makkelijk. Alles snel gegaan.
- Weet ik niet
- Misschien mijn eigen fout maar lees (in mijn geval) de polis heel goed. Ik kwam er pas later achter dat bijvoorbeeld kronen helemaal niet onder mijn aanvulling vallen.
- De zorgverzekering is heel smooth gegaan en alles naar tevredenheid.
- Als je met een vraag zit, dan moet je een bericht (ook via WhatsApp) sturen.
- Persoonlijk bel ik liever, puur vanwege het contact, eventueel meerdere vragen in 1 gesprek kan voeren, dan heb je sneller antwoord.
- Vandaar ik ook een 9 heb gegeven, de rest een 10.
- Geen problemen gehad. Ik kon naar het ziekenhuis waar ik wilde worden doorgestuurd. Declaraties daarvan gingen automatisch.
- Voor nu niks. Misschien bericht informatie of het wel of niet is gelukt. Heb geen contact gehad met de klantenservice dus geen idee.
- Extra apps, focus op gezondheid en leven
- ??
- In het algemeen prima verzekeraar, nog geen echte problemen tegen gekomen.
- Behalve voor spoedzaken, is de klantenservice niet telefonisch bereikbaar. Een telefonisch bereikbare klantenservice zou prettig zijn, maar maakt de verzekering ook duurder denk ik.
- Ik zou graag het eigen risico in termijnen willen kunnen betalen.
- Zelf niks in hoeven dienen
- Snelle afhandeling claims
- weinig contact hoeven hebben gelukkig. alles verliep soepel
- prijs mag wel lager incl het eigen risico maar ja .....
- Snel en overzihtelijk
- Geen bijzonderheden
- Goede App
- Betere bereikbaarheid klantenservice
- Snelle reactie en ook per whatsapp bereikbaar
- Nog nergens tegenaan gelopen
- Duidelijke voorwaarden en communicatie
- Uitzonderingen beter voorop stellen
- Geen gezeur over de rekeningen en geld snel overgemaakt ook van tandarts
- Eindelijk helemaal niets een perfecte verzekering
- eigenlijk alles
- er is niets mis met fbto
- Nicks mis mee
- De goedkoopste blijven
- Duidelijke communicatie
- Snelle service
- Tandartsbehandelingen ruimer vergoeden
- Mijn verzoek tot annulering van mijn aanvraag voor een zorgverzekering bij FBTO, binnen de wettelijke termijn van 14 dagen wordt niet ingewilligd. FBTO stelt dat "mijn zorgverzekering" pas per 1 januari 2025 (dat is over 4 1/2 week) kan worden beëindigd. Ik heb helemaal geen zorgverzekering bij hen, ik ben voor 2024 elders verzekerd. Wat ik met hen heb is dat ik een aanvraag heb gedaan voor 2025 die ik na 4 dagen, binnen de wettelijke termijn van 14 dagen wil annuleren.
- Uiterst vreemd gedoe. Men wil mij kennelijk tot 1 januari 2025 vast houden en waarschijnlijk in december premie afschrijven. Deze gang van zaken is juridisch volkomen onjuist. Ik eis onmiddellijke annulering per 29-11-1024 van mijn aanvraag!
- Snelle afhandeling van declaraties
- Korte lijnen in communicatie via mail
- Duidelijke account pagina
- Telefonische bereikbaarheid.
- Ik heb geen enkel probleem gehad met afhandelingen van declaraties.
- Ik zou het niet weten.
- Je wordt ruimschoots op tijd geïnformeerd wanneer het eigen risico geïnd wordt. Overzicht is helder. Voor informatie bel ik liever en wordt dan duidelijk geholpen. Ze nemen de tijd.
- Wat mij betreft gaat het goed zoals het nu gaat.
- Alles wordt netjes afgehandeld en ik krijg op tijd bericht op welke datum en een afschrijving van mijn eigen risico gaat plaatsvinden. Verder vind ik het prettig dat FBTO op diverse manieren bereikbaar is.
- Geen
- snelle declaratie, makkelijke app
- -
- Zeer snelle afhandeling, meestal binnen 1 dag
- Meenemen van ongebruikte vergoedingen naar nieuw verzekeringsjaar
- De prijs was voor mij het belangrijkste
- Ik mis de interactie met het bedrijf
- Weinig. Vooral de tandartsverzekering is feitelijk een nepverzekering waar ze keurig ieder keer vermelden dat de vergoeding niet valt onder de dekking. Niet afsluiten bij dit bedrijf.
- Maak duidelijk dat je tandartsverzekering heel veel niet vergoed.
- Alles verloopt soepel
- Klantenservice
- Alles netjes en snel geregeld,geen vreemde zaken. Laat contract gewoon doorlopen en stap dus niet over.
- De website van FBTO is duidelijk
- Modules aan en uit kunnen zetten gedurende het jaar. Dat kan niet meer toch?
- Overzichtelijke app.
- Prijs
- Ik heb geen zorgkosten gehad dus heb geen idee behalve dat de premie lager was dan bij de rest
- Nvt
- Makkelijk declareren
- Bij afsluiten bleek de vorige verzekering niet helemaal opgezegd te zijn. Dit heeft gedoe opgeleverd. Had beter gekund.
- Overzichtelijke app.
- Je kunt hier alles mee regelen.
- Eigenlijk niets.
- Snelle reactie van klantenservice.
- Ik heb geen enkele negatieve ervaring.
- Na een behandeling in het buitenland heb ik ontzettend fijn contact gehad met de FBTO klantenservice.
- Ik vond het over het algemeen een beetje verzekering.
- Alles gaat tot dusver vlekkeloos!
- Geen verbeterpunten gevonden
- Hoe mijn ontevredenheid en teleurstelling over het niet kunnen declareren van gemaakte kosten alsnog werd opgelost. Met een geringe bijbetaling qua premie heb ik met terugwerkende kracht een veel betere dekking gekregen.
- Een transparantere weergave van de polisvoorwaarden, geen kleine lettertjes waardoor achteraf blijkt dat je bepaalde kosten niet vergoed krijgt!
- Geen reacties op al mijn medicatie kosten, ziektehuiskosten, hulpmiddelen etc. die doorberekend zijn aan FBTO. Dus al mijn kosten zijn gedekt door FBTO excl. eigenbijdrage van €385. Ook is er de mogelijkheid om het eigen risico en eigen bijdragen in maandelijkse termijnen te betalen.
- Geen idee
- Goede communicatie, inzichtelijk declaratiesysteem. Veel gecontracteerde zorgverleners
- Gewoon goed. Geen gekke dingen meegemaakt in het afgelopen jaar.
- In mijn geval niks. Tja de prijs maar daar heeft iedereen last van ;-)
- Goedkope polis, maar ik had uiteindelijk liever toch net meer betaald per maand. Nu waren sommige dingen van mij niet gedekt.
- Makkelijkere te vinden informatie over wat er wel en niet vergoedt wordt
- -
- Er moet zorgvuldiger met persoonsgegevens omgegaan worden. De dossiers van mijn tweelingzus en mij zijn door elkaar gehaald of samengevoegd waardoor ik de e-mails, bestemd voor mijn zus, kreeg.
- het contact met de klant kan zeker beter ook had ik een tandarts verzekering er bij verzekerd helaas was deze niet goed er in gezet hierdoor had ik geen tandarts verzekering er bij ik had binnen een aantal dagen contact opgenomen dat het gek was dat ik deze niet in me verzekering had en ze vertelde me dat ik pech had en het volgend jaar maar weer moet proberen..
- FBTO incasseert met hun tandverzekering alleen maar premie, zonder iets uitte betalen. Iedere behandeling bij de tandarts of mondhygiëniste valt in de kleine lettertjes van niet vergoede behandelingen. Blijf weg bij dit bedrijf!
- De ICT werkt goed.
- De dekking in het buitenland. Een nota van de specialist in Frankrijk wordt niet betaald omdat ik daar geen verwijzing voor heb gehad. Spoedgeval, blij dat ik geholpen kon worden na een telefoontje. De financiële kater komt als de nota niet betaald wordt.
- Klantenservice is goed
- Éé ster is te veel. Ik wil iedereen waarschuwen: sluit alsjeblieft geen zorgverzekering af bij FBTO. Mijn ervaring met hen is ronduit onmenselijk. Ze maken winst over de rug van chronisch zieken door essentiële medicijnen, zoals Amgvita pennen voor mensen met de ziekte van Crohn, onder het eigen risico te laten vallen. Dit terwijl andere verzekeraars, zoals Zekur, deze kosten wel dekken. Dit heeft ertoe geleid dat mijn vrouw noodgedwongen moest stoppen met het bestellen van dit noodzakelijke medicijn. Het is oneerlijk dat de klanten van FBTO de kosten van dit medicijn via het eigen risico moeten betalen, terwijl klanten van andere verzekeraars dit niet hoeven.
- FBTO maakt gebruik van de mazen in de wet rondom de basisverzekering om winst te genereren. Het is schandalig, vooral nu veel mensen al worstelen met stijgende energie- en levensmiddelenkosten. En alsof dat nog niet genoeg is, bieden ze een lagere premie aan om klanten aan te trekken, maar wat deze nieuwe klanten vaak niet weten, is dat de voorwaarden en vergoedingslijst vol nare verrassingen zitten.
- Vroeger, zo'n drie of vier jaar geleden, was ik ook bij FBTO verzekerd en toen ging het prima. Maar nu ben ik diep teleurgesteld en had ik nooit verwacht dat ze zo zouden veranderen. Daarom, mensen, laat je niet misleiden. Vermijd FBTO en kies een andere zorgverzekeraar. Sluit je zorgverzekering NIET af bij FBTO.
- Nieks zijn diven en niet eerlijk mensen😡
- Luisteren naar klanten en niet denken over eigen zaak
- Weet niet, nog geen ervaring met schade
- Woonverzekering moest de premie betaald worden. Krijg een brief dat we moesten wachten op betaal info. Geen brief. (Ouderwets) Gebeld naar fbto kreeg te horen kon alleen via Whatsap. Oké berichtje gestuurd of ze een tel. hadden. Kreeg een tel. van zorgverzekering. Weer berichtje gestuurd: fbto: waar gaat het over? Berichtje gestuurd: zie vorige berichtjes.
- Inmiddels 3 verschillende namen voorbij zien gaan: fbto: kijkt u even in mijnfbto. Ok daar gekeken geen info over hoe te betalen. Na 4 pogingen besloten om maar af te wachten. Inmiddels is de premie voldaan. Communicatie is waardeloos, waarom niet iemand aan de tel. ? was probleem binnen 5 min. opgelost.
- Geen
- Communicatie en service