Zorgverzekering vergelijken

Ben Woldring
Vragen? Wij zijn vandaag bereikbaar tot 17.30 uur
050 2111 456   Logo WhatsApp
Vergelijk en bekijk hoeveel je kunt besparen
Zorgverzekeringen vergelijken
Review en beoordeling ONVZ
Beoordeling

Dit cijfer is gebaseerd op de resultaten uit een grootschalig onderzoek naar de tevredenheid van Nederlanders over hun zorgverzekeraar uitgevoerd door Telegraaf Media Groep en Poliswijzer.nl.

Lees het Nationaal Zorgverzekeraars Onderzoek
TMG Poliswijzer.nl
8,1
126 reviews

Review en beoordeling ONVZ

Om je te helpen bij de keuze voor de verzekeraar die het beste bij jou past, willen wij je zoveel mogelijk informatie over ONVZ geven. Twijfel je nog? Lees dan de reviews over ONVZ. Is ONVZ je huidige verzekeraar en wil je zelf een ervaring en/of review over deze verzekeraar plaatsen? Deel deze hier met andere consumenten.

Vergelijk alle verzekeringen van ONVZ

Om je te helpen bij de keuze voor de verzekeraar die het beste bij jou past, willen wij je zoveel mogelijk informatie over ONVZ geven. Twijfel je nog? Lees dan de reviews over ONVZ. Is ONVZ je huidige verzekeraar en wil je zelf een ervaring en/of review over deze verzekeraar plaatsen? Deel deze hier met andere consumenten.

Klantervaringen over ONVZ

10
  • Algemene tevredenheid: 10
  • Declaraties: 10
  • Klantenservice: 8
  • Prijs/kwaliteit: 10
Ik raad ONVZ aan
Paula Teijsen 26-5-2021 - 09:00

  • De afhandeling van de ( buitenlandse) declaraties
  • Soms een beetje weinig kennis van de medewerkster aan de telefoon
2
  • Algemene tevredenheid: 1
  • Declaraties: 1
  • Klantenservice: 1
  • Prijs/kwaliteit: 6
Rene van Nierop 25-5-2021 - 12:38

Hier zeker niet uw zorgverzekering afsluiten.

  • Niets.
  • Over de diverse afhandelingen van nota’s.
7
  • Algemene tevredenheid: 5
  • Declaraties: 9
  • Klantenservice: 6
  • Prijs/kwaliteit: 7
M.E 31-12-2020 - 15:00

ONVZ had een zgn verhaal service. Wat is dit? ONVZ bood ‘zakgeld’ aan om mij een advocaat te laten contracteren om bij letselschade na ongeval schadevergoeding te claimen. Klinkt goed. ONVZ heeft “keuzevrijheid” hoog in het vaandel staan maar niet bij de verhaal service! Je krijgt verplicht een door hun uitgekozen advocaat aangereikt voor dit ‘zakgeld’. helaas werkt dit advocatenkantoor niet alleen voor slachtoffers en dit maakt alles uit! (Ervaring bij dit kantoor). Zou je later willen overstappen naar eigen keuze advocaat? Dan ben je de klos want dan bestaat de eerste factuur uit “inlezen in dossier”. De verhaalservice lijkt een super gebaar van de ONVZ maar brengt je veel verder van huis. Wees gewaarschuwd beste lezer.

  • ONVZ was in het verleden een verzekeraar die reclame maakte voor goede alternatieve dekking EN dit ook nakwam. Een mens bestaat uit 1 geheel en alternatieve zorg is hier op gericht. Door gebruik van Alernatieve zorg maakte ik geen gebruik van andere zorg:-)
  • ONVZ haar paradepaardje maarrrrrrr ...................
  • ONVZ wil liever winstgevend zijn dan alternatieve zorg bieden?
  • Dit paradepaardje is het paard van Troje geworden. ONVZ doet nog steeds mee met alternatieve dekking. Let op!!! De dekking is afgelopen 3 jaren beperkt tot 1/4 deel van wat het was ! Vandaag moet je ook nog een trap hoger op schuiven voor een fatsoenlijke dekking voor alternatief dus 200 euro meer per jaar, enfin, maar hiervoor moet je toegelaten worden en dat doet de ONVZ natuurlijk niet! Ook niet als je al jaren lid bent van hun club. Ook niet als je alleen maar alternatief verbruikt en verder gezond bent! Anders verbruikt de klant en nu wordt het HUN winst. De ophaalbrug omhoog maar wel ‘Alternatief’ als paradepaardje blijven gebruiken?
9
  • Algemene tevredenheid: 9
  • Declaraties: 8
  • Klantenservice: 9
  • Prijs/kwaliteit: 9
B.G. Abbink 30-10-2019 - 09:33

Helemaal goed

  • Altijd behulpzaam.
  • nergens
3
  • Algemene tevredenheid: 2
  • Declaraties: 5
  • Klantenservice: 3
  • Prijs/kwaliteit: 1
Jeroen 14-5-2019 - 15:55

Goed de voorwaarden lezen en bij verandering van polisvoorwaarden helemaal. Je denkt dat je ergens voor verzekerd bent, maar dat kan na 1 jaar zo maar anders zijn!

  • Declaraties makkelijk in te dienen
  • Afhandeling van declaraties.
  • Bij vragen kom je altijd bij een algemene service desk terecht welke alleen standaard antwoorden kan geven. De verantwoordelijke afdeling kun je niet bereiken, ofwel nogal schimmig en afstandelijk. Coulance doen ze niet aan, ook al ben je jaren trouw aan hun . Hele slechte ervaring rijker.
6
  • Algemene tevredenheid: 7
  • Declaraties: 5
  • Klantenservice: 5
  • Prijs/kwaliteit: 5
Chris 29-12-2018 - 13:01

Ieder jaar overweeg ik over te stappen vanwege hoge premie. Tot voor kort nam ik deze op de koop toe voor goede kwaliteit. Helaas overweeg ik nu over te stappen en zal mijn werkgever (collectief verzekerd) op de hoogte stellen van onze slechte ervaringen.

  • In voorgaande jaren de voorlichting indien nodig. Ook zorgconsulent van toegevoegde waarde.
  • Helaas is met verdwijnen van gedrukte versie vergoedingen ook de duidelijkheid bij mij maar zeker ook bij eigen personeel verdwenen! Dit kost ons nu 500 euro bij vergoeding van hoortoestellen.
5
  • Algemene tevredenheid: 2
  • Declaraties: n.v.t.
  • Klantenservice: 6
  • Prijs/kwaliteit: 7
Peter 5-12-2018 - 15:24

Onredelijke beslissing van deze verzekeraard. Klaarblijkelijk ziet deze verzekeraar liever nieuwe klanten die beloven geen beroep op hun verzekering te doen.

  • Niets
  • Administratieve chaos en discutabel beoordelingsbeleid. Na aanvraag via de computer van nieuwe verzekering bleek dat de invulde vragen voor het afsluiten van een aanvullende verzekering Optifit en Tandfit C niet meer vindbaar waren. Ondanks dit punt is er voor ONVZ wel reden om onmiddellijk de oude verzekering op te zeggen terwijl nog geen acceptatie op de aangevraagde aanvullende verzekeringen is gedaan. Na diverse telefoontjes een nieuwe vragenlijst ontvangen en naar waarheid ingevuld. Hierna verbijstert over beslissing dat een van de te verzekeren personen is afgewezen voor de aanvullend verzekering omdat op één van de vragen is ingevuld dat mogelijk binnen drie maanden gebruik wordt gemaakt van alternatieve geneeswijze, en ook het beschikken over een 'kroon' in het gebit van enkele jaren oud. Wat een teleurstelling. Na een telefonisch gevraagde toelicht besloten om alle aanvragen stop te zetten en de machtigingen in te trekken.
9
  • Algemene tevredenheid: 9
  • Declaraties: 9
  • Klantenservice: 8
  • Prijs/kwaliteit: 10
Ik raad ONVZ aan
O.G.B. Wouda 27-11-2018 - 21:23

Ik twijfel om toch over te stappen gezien de hoge premie

  • Nooit geen gezeur, alles gaat zoals ik verwacht dat het gaat.
  • Flinke premieverhoging wederom

Vergelijk en bespaar tot € 504
Dit bedrag is het verschil tussen de premie van de duurste en de goedkoopste zorgverzekering met een eigen risico van € 385.
per jaar op je zorgverzekering

Vergelijk 100% onafhankelijk alle zorgverzekeringen. Bij Poliswijzer.nl hoeven verzekeraars namelijk niet te betalen voor een positie in de vergelijker. Je stapt heel eenvoudig over naar de meest voordelige polis voor jou.

Navigatie