Univé zorgverzekering reviews
Om je te helpen bij de keuze voor de zorgverzekeraar die het beste bij jou past, willen wij je zoveel mogelijk informatie over Univé zorgverzekeringen geven. Twijfel je nog? Lees de reviews over Univé zorgverzekeringen op Poliswijzer.nl.
Vergelijk alle verzekeringen van Univé Of vergelijk met je huidige Univé verzekering
Is Univé je huidige zorgverzekeraar en wil je zelf een ervaring over deze zorgverzekeraar plaatsen? Deel deze hier met andere mensen.
Klantervaringen over Univé
Zorgverzekeringsproduct kwam als beste uit de bus. Bij Univé had ik al andere verzekeringsproducten ondergebracht, waardoor ik voldoende vertrouwen in deze verzekeraar heb.
- Gelukkig heb ik nog geen gebruik van mijn zorgverzekering hoeven te maken; dus geen specifieke ervaring.
- Gelukkig heb ik nog geen gebruik van mijn zorgverzekering hoeven te maken; dus geen specifieke verbeterpunt.
Ik heb een keer met de klantenservice gesproken en dat was een erg leuk gesprek.
Gelukkig nog niets hoeven declareren dus daar geen ervaring mee.
Daarnaast was de premie samen met buitenland dekking de goedkoopste verzekeraar in 2025.
- Ik heb een keer met de klantenservice gesproken en dat was een erg leuk gesprek.
- Geen
Geen problemen ondervonden met deze verzekeraar alles ging goed. Vragen worden snel beantwoord.
- Snel antwoord op vragen door experts.
- Zorgverzekering en overige verzekeringen los koppelen als app. Werkt onduidelijk soms.
Prima verzekeraar als je maximaal eigen risico prefereert
- + Snelle aanvraag afhandeling door Univé na aanmelding bij Poliswijzer.nl (binnen 1 dag tijdens drukke kerstperiode!)
- + Mogelijkheid om premiefactuur jaarlijks te betalen
- - Mogelijkheid om jaarpremie voor 31 december a.s. te betalen i.p.v. wachten op incasso premiefactuur in het begin van het jaar dat verzekering gaat gelden. Dit kan een belastingvoordeel opleveren.
Ben al jaren bij unive verzekerd ,zeer tevreden
- Een goede prijs ,kwaliteit verhouding
Afhandeling nota's gaat goed en erg behulpzaam bij problemen of vragen over je verzekering.
- Nota's worden snel betaalt. Goede hulp bij klantenservice.
- Online app unive en zorg app apart maken.
Kostenbesparing was voor mij de belangrijkste drijfveer voor overstap. De basis qua dekking is voor mij meestal meer dan genoeg.
- De overstap was eenvoudig met de overstapservice. Administratief afhandelen, betalen en vergeten. Meer interactie dan dat ook (nog) niet gehad.
- Verbeterpunten heb ik daarom ook niet.
Prima zorgverzekering
- Het contact met de klantenservice was uitstekend
Goede complete basisverzekering voor de scherpste prijs.
- Zeer concurrerend geprijsde zorgverzekering met goede ziekenhuisdekking.
- Nog scherpere prijs.
het pakket is precies wat ik nodig heb en de prijs is goed.
- Ik vind de app van Unive erg fijn en overzichtelijk. Ik kan snel zien waar ik nou ook alweer precies voor verzekerd was en wie aangesloten zijn qua behandelaren.
- geen opmerkingen
Prima verzekeraar.
- Snelle afhandeling.
- Inloggen zorgverzekering is wat omslachtig.
- Eerst inloggen in de algemene Univé App en dan in de app weer apart via DigiD naar de zorgverzekering.
- Liever zou ik een aparte app voor de zorg zien.
Goede service
- Vlotte afhandeling
- Geen
Prijs kwaliteit in orde, alles automatisch in de app te volgen, verder geen bijzonderheden.
- Overstap ging probleemloos
- Geen problemen ondervonden.
- Hernia kon geopereerd worden in een Duitse kliniek. Kosten worden volledig vergoed door Univé. Dit heeft mij enkele weken (wellicht maanden) verdere pijnklachten bespaard.
Ik werd aangereden door de tegenpartij zijn schuld. Auto economisch total loss.
Unive is echt uitstekend met mij omgegaan als mijn verzekeraar
- Klantcontact stond altijd open voor mijn vragen evenals de schade expert.
- Alles ging goed
De telefoon wordt altijd snel opgenomen rn alle 3 de keren ben ik heel goed geholpen. Aardig personeel die weet waar ze het over hebben. Duidelijk voor mij wat onder de polis valt en wat niet. Inmiddels zit ik met alle verzekeringen bij Unive.
Slechte service!
De kwaliteit van Univé is slechter en slechter geworden in de loop der jaren.
Naast het feit dat je ontzettend lang in de wacht staat, is de hulpverlening daarentegen ook ondermaats.
Er wordt niet met je meegekeken, niet met je meegedacht en van nette klantenservice en communicatie is al helemaal niet ter sprake!
Na ruim !7 maand! dat een ongeluk heeft plaatsgevonden, stuurt Univé pas een mail ; ‘Wij laten u weten wanneer we de schade met de tegenpartij geregeld hebben, dit doen we als de tegenpartij zijn schade bij ons heeft gemeld’.
Slecht dat het schadebedrag nu nog niet bekend is…dit terwijl beide partijen binnen ca 1 week na het ongeval het schadebedrag moet laten vaststellen door een schadeherstelbedrijf?!
Voor alle duidelijkheid, ik heb meerdere keren telefonisch contact gezocht ter opheldering van de situatie.
De top service dat Univé voorheen (> 8 jr geleden) leverde, zo slecht is het hedendaags.
Voor mij een reden om als trouwe klant (met meerdere verzekeringen bij Univé) op te stappen.
- /
- Zie hierboven.
Unive is hopelijk de slechtste verzekering die er is. Anders is het heel triest in Nederland
- Een eerste afspraak. Die kwam unive alleen niet na
- Alles
Zeer traag in reageren en zaken op te pakken.
- Sneller reageren.
- Geen 3 maanden wachten tot respons komt.
Ikke: op 24 december 2024. Daahaaag, Univé. Ik meld bij dezen schade aan mijn motorfiets, maar gelukkig ben ik all risks verzekerd, tralala!
Univé: Spijtig, meneer. Wij werken echter niet met schade-experts in het buitenland. Heeft u voor ons een officieel schaderapport en wat fotootjes die van alles ondersteunen?
Ikke: Natuurlijk! Ik ga wel langs de Merk-dealer en ik stuur u het officiële dealer-rapport en 32 detail-fotootjes, nog eens 2 'over-all' foto's en twee video's. Oh ja: in het schaderapport kunt u ook lezen dat rijden met een beschadigd cardanhuis gevaarlijk is!
Univé: Tja, meneer. Helaas kunnen wij aan de hand van het rapport en al het ondersteunende beeldmateriaal geen oordeel vellen over de ernst van de schade. Oh ja! Wat we wèl kunnen zien is dat met die schade aan het cardan best wel gereden kan worden, hoor!
Ikke: Tjeempie! U heeft geen schade-expertnetwerk in het buitenland. U meent de schade aan de hand van rapport en beeldmateriaal niet te kunnen vaststellen, maar U zegt wél doodleuk dat ik gewoon met de motor kan verder rijden. Wat nu?
Univé: Tja. Lastig. Of eigenlijk vinden wij dat helemaal niet lastig: laat u de motor dan maar staan totdat U terugkeert in Nederland, dan bekijken we hem dàn wel.
Ikke: Maar U weet toch al lang dat ik pas eind april naar Nederland kom? Als de motor dan nog eens getaxeerd en gerepareerd moet worden, kan ik dus bijna een hàlf jaar niet rijden!
Univé: Tja....
En toen werd het stil.
- Niets, dus
- Dekking geven zoals het hoort, ook in het buitenland
Dakraam stuk door stormschade. Duurde een maand voordat ze reageerde. Stuurde ze een zgn expert. Die jonge areogante vrucht zei dat kont doordat het dakraam oud is. Dus, als iets ouder is en het gaat stuk door srormschade zijn ze biet thuis. Wat een k.t bedrijf.
- Totaal niets.
- Je bedrijf snel.opdoeken.
NIET DOEN! reviews op de website van Unive kun je niet zomaar maken. Alles ingesteld op binnenhalen reviews mensen die net de verzekering afsluiten. Komen afspraken niet na, afhandeling schade duurt veel te lang. Reageren slecht. NOOIT MEE IN ZEE GAAN.
- Vergoedingen gedetailleerder. Ik kan bijvoorbeeld niet zien, welke medicijnen zijn vergoed.
Prima service, geen gedoe
- Luisterend oor
- Niks
Ik heb niets hoeven claimen dit jaar, ik heb dus geen contact gehad, maar de polis was duidelijk en de app ook.
- Prima app.
- Geen negatieve punten.
Was voor mij de meest voordelige qua prijs-kwaliteit
- Misschien iets meer informatieve mail sturen over allerlei gezondheidsissues.
Was dit jaar weer eens de goedkoopste met maximaal eigen risico.
Is elk jaar stuivertje wisselen tussen Univé, een andere verzekeraar en Zekur (Univé dochter).
Betrouwbaar en tot nu goede vergoeding bij orthodontie
Ik ontving een goede dekking voor een goede prijs.
- Ik moest even wennen aan het gebruik van de app, maar toen alles eenmaal goed geïnstalleerd was, ging het makkelijk en vlot.
Goede prijs kwaliteit verhouding.
- Snelle afhandeling van declaraties
- Telefonische bereikbaar het in Regio Zuid.
Goede en duidelijke communicatie, goed overzichtelijk
- Duidelijk overzicht wat er in de polis zit.
- Geen punten voor verbetering
- Prijsc
Al eerder bij Univé verzekerd geweest. Erg tevreden.
Prima prijs kwaliteit verhouding.
- Snelle afhandeling nota’s.
- Duidelijke app.
- Geen.
In de app kan je bijna alles regelen en dat is heel aangenaam. Soms werkt de app niet, maar als het wel werkt, dan zijn dingen heel vlot geregeld. Met name de declaraties indienen gaat zeer gemakkelijk.
- De app van Unive en het indienen van declaraties
- Ik gebruik de app niet heel erg vaak, maar heb wel een aantal keer meegemaakt dat hij niet werkt of megatraag was.
Goede prijs/kwaliteit verhouding.
Deze verzekering paste het beste bij mij en een lagere prijs dan andere verzekeringen. Nauwelijks zorg gebruikt, geen ervaring met declaraties gehad.
- Communicatie was prima, geen problemen gehad.
- N.v.t.
Zoals verwacht is alles netjes afgehandeld.
- Afhandeling van de declaraties ging perfect.
Ik heb unive gekozen omdat mijn dochter naar een bepaald ziekenhuis gaat voor de ogen. Unive was 1 van de weinigen die duidelijk had dat dit ziekenhuis in de verzekering zat.
- Bij het aanvragen van Zorgpasjes werd ik vriendelijk en goed geholpen
- De app mag beter. Ik heb verder niks gebruikt in mijn verzekering dus kan ik ook niet oordelen hierover.
- eerder bekend maken met welke ziekenhuizen en andere zorgverleners Unive een contract heeft afgesloten. Het is toch raar dat ik als klant een contract met Unive afsluit waarbij in het ongewis blijft welke en in welk % de zorg vergoed wordt
Unive is een van de beste
- Top
- Unive doet al goed
Prijs kwaliteit prima
- Declaraties worden snel opgepakt.
- Geen vervelende ervaring
- Fijne app en overzichtelijk qua zorgverzekering
Prima
Altijd snel het geld op de rekening na declaratie
ik heb zelf geen problemen ervaren met Univé heb toen dr tijd gekozen omdat ze toen alles wat ik wilde dekt. Top!
- Altijd netjes op de hoogte gehouden
- .
De reden om voor Univé te kiezen was in eerste instantie omdat de groep waartoe Univé onderdeel van uitmaakt, VGZ, in aanmerking komt voor vergoeding van specifieke innovatieve behandelingen.
- De mogelijkheid van vergoeding van de innovatieve behandeling, de ondersteuning via een app en geen omkijken naar afhandeling van de door de zorginstellingen ingediende nota's.
- Geen opmerkingen.
Uitgebreide verzekering
- Goede informatie in een overzichtelijke app
- In eerste instantie had ik moeite om in te loggen in de app
Het afgelopen jaar heb ik zowel een basispakket als aanvullende tandarts afgesloten maar nu blijkt dat de aanvullende tandarts verzekering was niet geactiveerd. Het is niet eens met mij gecommuniceerd.
- Betere duidelijkheid over wat wel en wat niet onder de verzekering valt. Tevens de verzekerde ook beter op se hoogte brengen van de afgesloten verzekering.
Prima zorgverzekeraar. Wel wat minder “ontwikkelt” qua mogelijkheden in de app, maar dat doet verder niet af aan de klantbeleving.
- Univé doet wat ze moeten doen.
- App, daarin zijn nog wel wat stappen te zetten
geen enkel contact gehad met Unive.
- lastig te zeggen
- lastig te zeggen
Geen aan- of opmerkingen, gewoon prima.
scherp tarief, prima dekking
- Simpele app en overzichtelijk. Declaraties kunnen heel makkelijk ingediend worden
- Alternatieve geneeswijzen vergoeding uitbreiden en vergoeding per behandeling omhoog zou top zijn
- Heb voor deze verzekeraar gekozen vanwege de lage premie in combinatie met het hoogste eigen risico. Contact verloopt makkeleijk en goed.
- nvt
- Het overstapproces verliep soepel.
- Ik ben gezond gebleven dit jaar en heb geen declaraties ingediend. Wat er verbeterd kan worden, vind ik dus moeilijk om aan te geven.
- Ben zeer tevreden!
- Weet niet.
- Alles overzichtelijk
- Geen verbeteringen opgemerkt
- Alles snel geregeld
- Geen.
- Duidelijk en heldere voorwaarden
- Lagere premie, onderscheidt jezelf door bijvoorbeeld in te zetten op wachtlijstbemiddeling
- Goede klantenservice
- Tot nu toe niets te klagen over deze verzekering maatschappij, maar nu was er wel een probleem, ik heb al jaren 5 verzekeringen bij Univé, o.a. Rechtsbijstand verkeer, fiets veel, en ongeluk is zo gebeurd. Premie hiervoor was acceptabel.
- Maar nu komt het, sinds 2 jaar is de premie van 42 euro per jaar naar 79 euro gegaan, gebeld, zij zeiden, dat is inflatie en meer claims. Ik ga op de site kijken en sluit, niet echt, zogenaamd een nieuwe rechtsbijstand verzekering af, kosten 52 euro!!
- Terwijl ik 79 euro betaal,, opnieuw bellen, deze medewerker is beter geïnformeerd en geeft aan dat ik ook de module aankoop auto erbij heb, wist ik niets van, nooit afgesloten wat blijkt, 3 jaar geleden betaalde je niet extra voor deze module, wist toen niet dat hij erin zat, sinds 3 jaar zijn ze losgekoppeld en apart geprijsd, omdat ik de module had, wat ik niet wist, hebben ze hem samen, vervoer en aankoop, laten doorlopen, ik had het kunnen weten zeide ze want het stond in de bijlage polis, ik vind dat als ik eer een module bij krijg waardoor hogere premie, dat ze dat duidelijk aan mij hadden moeten vragen en niet " verstoppen" in een bijlage, uiteindelijk redelijk opgelost, wel 2 jaar teveel betaald voor iets waar ik het bestaan niet wist, en ook totaal niet nodig heb, want heb veel verstand van auto's en als ik ze zou kopen ben ik scherp genoeg
- Goede prijs/kwaliteit verhouding
- Werken met de site/app gaat snel en uitbetaling ook.
- via de app kun je heel makkelijk alles regelen
- Weinig nodig gehad, alleen een rekening van een dokter op vakantie ingediend. Dat ging snel.
- Geen suggesties
- Alles prima!
- Niks
- De prijs van de zorgverzekering is goed en de app werkt naar behoren. Ze handelen declaraties snel af.
- Geen verbeterpunten. Hopelijk blijven ze de komende jaren een goede prijs aanbieden voor hun basisverzekering.
- Makkelijk overstappen
- prima telefonisch geholpen
- Declareren snel
- Geen punten
- declaratie worden snel betaald. helpdesk is vriendelijk en goed bereikbaar
- helpdesk goed bereikbaar, pakket is compleet.
- Ik vind het prima zo
- Vooral de heel gebruikersvriendelijke app helpt bij het inzicht krijgen in je kosten, wat wordt verhoed, wat is e.r. etc.
- Unive heeft ook.bijna alle zorgaanbieders in Twente onder contract.
- Jammer dat je nu ook digid moet gebruiken maar snap het wel.
- Fysio werd automatisch betaald.
- Onduidelijk wanneer precies mijn jaarpremie wordt afgeschreven.
- Fysiek kantoor aanwezig. App is redelijk goed.
- Al jaren Unive klant. Declareer nooit iets. Heb ik een zorg nota Huisarts Italië. Aanvullend en reisverzekering. Wordt het niet vergoed omdat de nota in het Italiaans is. Die beste man kon amper Engels. Nota farmacie erbij ( 15 euro) met bon waarop duidelijk staat wat er gekocht is. Dat zal ook wel op nota staan un het Italiaans. Wordt het NIET vergoed. Ik dacht dat het een grapje was. Te erg voor woorden
- De telefoon werd beantwoord, nou ja, er was iemand aan de andere kant van de lijn.
- Zéér vervelende ervaring met servicemedewerker.
- Deze was geheel niet bereid mee te denken met het probleem en verviel iedere keer weer in hetzelfde riedeltje dat zij mij niet kon helpen.
- Ook wilde zij onder geen beding antwoord geven op mijn vraag bij wie ik dàn moest zijn voor het opvragen van mijn eigen persoonlijke adresgegevens. Deze kon ik nergens verifïeren ook niet door het via DIGI-D inloggen op 'mijn gegevens'.
- Voor mij was de druppel om deze kolom te schrijven de mededeling dat we nog maar 7 minuten de tijd hadden voordat de helpdesk (om 18:00 uur) zou gaan sluiten.
- Het is toch ongehoord dat je nergens kunt zien welke Naam en Adresgegevens Unive van mij in haar systemen gebruikt zonder dat ik dat zelf mag inzien?
- Voor mij zou een verbetering zijn als iemand mij kan vertellen waar ik deze gegevens kan bekijken.
- De ondeskundige medewerkers van klantenservice zijn wel vriendelijk.
- Het inzien van de details van zorgfacturen. Op de factuur staat per declaratie een 'notadatum' vermeld, die niet terug te vinden is als je daar de details online van wil inzien. Dat blijkt dan - in een overigens idioot smal uitklapschermpje aan de zijkant van het beeld - de 'behandeldatum' te zijn. Hou dan in vredesnaam dezelfde formulering aan, voor dat wat hetzelfde is! Ook het opvragen van medicatieoverzichten tbv terugbetalingsregelingen is een ramp. Die kun je niet zelf downloaden, maar daar moet je de klantenservice voor bellen, waarvoor je steeds heel lang in de wacht staat. Ook weten medewerkers niet wat de gangbare procedures zijn. De een zegt dit, de ander dat. De eerste keer kreeg ik een overzicht met medicatie van het jaar 2023, terwijl ik 2024 heb opgevraagd. De daaropvolgende keer zou het binnen 24 uur in mijn inbox van Unive staan. Niet dus. Weer gebeld, derde keer heel lang in de wacht. Medewerker moest alles heel lang checken. Volgens deze medewerker krijg ik geen overzicht in mijn inbox, maar per post. Binnen 10 (!) werkdagen. Ze maken het je heel erg moeilijk om aan je eigen gegevens te komen. Ik ga eens op onderzoek uit of er andere verzekeraars zijn waar dit wat minder ingewikkeld is, want dit kost me verschrikkelijk veel tijd en moeite. Dat moet toch anders kunnen, zelfs met die idiote regels van de AVG.
- Niets
- alles en beter opgeleid personeel die weten waar ze over praten en geen verkeerde dingen doen zoals verkeerde alg voorwaarden sturen eoid
- Nothing
- Terrible service.
- The people on the phone were rude, unhelpful and willing to help.
- Terrible service in the call for legal advice. The person on the phone didn't speak english well. The person on the phone sounded rude and aggressive in their words and tone of voice. The person seemed irritated that I didn't speak dutch. The person on the phone was irritated when I asked them to transfer me to someone else that speak english better. The person refused to transfer me to someone else and told me to call again when I was waiting for someone to pick up the call for almost 20 minutes. The person on the phone was rude and unhelpful and didn't provide any guidance for the problem I presented to them. They refused to help me at all.
- I reported this poor experience to Univé and their answer was equally terrible.
- They told me in their email answer that "they tried to speak English as a courtesy" and that I should hire a translator to talk to them for me. This is a form of structural racism that by not speaking dutch, an insurance company neglects to give me access to their legal advice that I'm paying for.
- Ik was op vakantie in Portugal, en kreeg daar bijholteontsteking met koorts.
- Ik ging naar de plaatselijke huisartsen post bij een ziekenhuis.
- Ik kreeg daar na een kort onderzoek antibiotica voorgeschreven.
- Ik ga vervolgens met de nota van de arts en de antibiotica naar de Unive.
- GEEN VERGOEDING.
- Er moet eerst een vertaling plaatsvinden door ern beëdigd vertaler.(a 230 euro).
- Portugal is een Europees land. Ik heb een verzekering die ook daar geldig is.
- Vervolgens willen ze een compleet verslag van wat er gebeurt is in het ziekenhuis en waarom.
- Daar gaat men altijd naar de eerste hulp, en niet naar een huisarts.
- Denk hieraan voordat je een verzekering afsluit bij de Unive.
- Ik vindt het een schande.
- Geen positieve ervaring
- Alles
- Aansluiten bij de verzekering verliep makkelijk. Ik kon op het kantoor alles goed regelen ik ben geholpen door een Aardige medewerkster.
- Zeer slechte ervaring met deze zorgverzekeraar op meerdere gebieden. Onterecht zorg weigering ondeskundig personeel en de site die niet naar behoren functioneert. Slecht bereikbaar.