Ben Woldring
Vragen? Wij bellen je graag terug.
VGZ

VGZ zorgverzekering reviews

Om je te helpen bij de keuze voor de zorgverzekeraar die het beste bij jou past, willen wij je zoveel mogelijk informatie over VGZ zorgverzekeringen geven. Twijfel je nog? Lees de reviews over VGZ zorgverzekeringen.

Vergelijk alle verzekeringen van VGZ Of vergelijk met je huidige VGZ verzekering

 Is VGZ je huidige zorgverzekeraar en wil je zelf een ervaring en/of review over deze verzekeraar plaatsen? Deel deze hier met andere consumenten.

Klantervaringen over VGZ

5
  • Algemene tevredenheid: 3
  • Declaraties: 3
  • Klantenservice: 3
  • Prijs/kwaliteit: 10
L.A.J.A. van Oosterwijck 26-9-2022 - 20:02

  • Niets. ... Mijn zorgverzekering is een artsen inkomstenverzekering. 75% van mijn inleg wordt aan niet ziektekosten gerelateerde zaken besteed. De premie is het 4-voudige als in Belgie. Medicijnen zijn (met 2-voudige) veel te duur en artsen schrijven met een dubbele pen. Ook de ICT kosten van ziekenhuizen zijn dubieus. Hebben 1400 miljoen gekost met nog eens 20 miljoen per jaar voor een service abonnement. Dat is het 10-voudige in vergelijking met Belgie. Allemaal betaald uit MIJN en UW premie. We worden getild waar we bij staan.
  • Neem het systeem van Belgie over. Maar nog beter is: stopen met privatisering tegen marktwerking. Terug naar het ziekenfonds, onder beheer van de regering, die nu in de oppositie zit. Weg met dit ratten kabinet.
1
  • Algemene tevredenheid: 1
  • Declaraties: 1
  • Klantenservice: 1
  • Prijs/kwaliteit: n.v.t.
Merijn 17-2-2022 - 14:56

Ik krijg sterk het gevoel dat klanten van VGZ de organisatie een zorg zijn.
Deze benadering geeft een nieuwe dimensie aan het begrip zorgverzekering; want een ZORGverzekering is het zeker!

  • Ik heb nog niets positiefs kunnen ontdekken.
  • Declaraties kunnen niet rechtstreeks door de zorgverlener worden ingediend.
  • Declaraties worden traag verwerkt.
  • Declaraties worden onzorgvuldig verwerkt.
  • Wachttijden telefonie zijn zorgwekkend lang.
  • Brieven zijn onduidelijk en inhoudelijk onjuist.
  • Telefonische dienstverlening is belabberd.
  • De app en de website zijn erg onoverzichtelijk. Vooral als er meerdere declaraties van verschillende verzekerden zijn.
1
  • Algemene tevredenheid: 1
  • Declaraties: 1
  • Klantenservice: 1
  • Prijs/kwaliteit: 1
Anja 27-1-2022 - 17:06

Ik heb deze verzekering en het is zooooo slecht. Ik heb het gestopt en ze blijven geld uit mijn rekening te nemen.
Elke keer als ik bel nemen ze niet op en word ik op een wachtlijst gezet. Dit is niet normaal en verschrikkelijk.

  • Heel slechte verzekering! Slechte telefoon service (werknemers zijn niet aardig).
  • Ik heb deze verzekering en het is zooooo slecht. Ik heb het gestopt en ze blijven geld uit mijn rekening te nemen.
  • Elke keer als ik bel nemen ze niet op en word ik op een wachtlijst gezet. Dit is niet normaal en verschrikkelijk.
5
  • Algemene tevredenheid: 5
  • Declaraties: 3
  • Klantenservice: 5
  • Prijs/kwaliteit: 7
S. Rademakers 14-11-2021 - 18:45

  • regelmatig afwijzen declaraties terwijl daar gewoon recht op was
2
  • Algemene tevredenheid: 2
  • Declaraties: 2
  • Klantenservice: 2
  • Prijs/kwaliteit: 2
Conny 4-11-2021 - 10:30

  • Vgz voor jou zorg het beste mooi niet dus
  • Ik ben 56 jaar en al meer dan 50 jaar bij vgz tot 2022 dan beëindig ik het
  • Ik ben internationaal chauffeur vrouw en moeder van 4 kinderen
  • Jaren geleden begon de ellende met mijn buik door de zwangerschap is mijn buik uit gerekt en door dat ik een hele dag zit en veel zweet in de diepe plooi van mijn buik krijg ik zomers grote vieze stinkende smetplekken daar bij scheurt mijn huid in de plooi ook nog het is net of je de punt van een stanleymes links zet en die doortrekt naar rechts en iedere keer met open wonden zit heb aanvraag gedaan de telefoniste zij dan moet je ander werk gaan doen onbeschoft heb daarna klacht ingediend waar ze snel op reageren maar moet het maar uitzoeken met mijn buik word niet vergoed terwijl huisdokter en chirurg het wel urgentie vonden maar moet er maar mee leven
  • Ik heb ook chronische clusterhoofdpijn die met hevige aanvallen gepaard gaan ben ook btildragend als ik een aanval krijg tijdens werk kan ik mijn bril vanwege aanval 4 uur lang niet ophouden omdat ik aan de linkse kant van mijn hevige pijn heb ik heb geprobeerd om het op te lossen met lenzen maar dat werkte niet want de aanval begint op mijn linkse oogbol en trek zo naar mijn slap door dat het bij het linkse oog blijf zitten en door hangend ooglid en veel zweet in de plooi vrijf ik mijn hoornvlies van mijn oog stuk nu heeft de oogarts mij doorgestuurd om de spieren van mijn wenkbrauwen op te trekken en overtollig vlees bij ooglid weg te halen zodat ik dan de lenzen beter kan laten zitten zonder irritatie van zweet en andere oogklachten zodat ik dan weer beter doorkan met mijn werk en geen bril hoef op te zetten maar ook afgewezen mijn ogen hangen niet ver genoeg voor hun en heb geen aandoeningen op ogen ik vindt dat flauwekul clusterhoofdpijn begint op mijn oogbol en blijft daar op mijn oogbol zitten misschien geen oogaandoening maar clusterhoofdpijn is al een aandoeningen op zichzelf wat gefocust op mijn oogzit
  • Ben er helemaal klaar mee zou zeggen mensen bezint eer je begint aan vgz er zijn andere ziekenfondsen die wel met mensen mee denken en wel met jou aan oplossingen denkt inplaats van vgz die alleen aan geld denkt dit zijn maat 2 van mijn klachten heb er meerdere maar dan ben ik volgend jaar nog aan het typen
  • Zoek aub goed voor je met zoiets als vgz in zee gaat als je ze nodig heb net als ik omdat ik werkend wil blijven en niet thuis wil zitten dan zijn ze niet thuis
  • Groetjes conny
1
  • Algemene tevredenheid: 1
  • Declaraties: n.v.t.
  • Klantenservice: 1
  • Prijs/kwaliteit: n.v.t.
Armand 20-9-2021 - 21:16

Eind juli online verzekering afgesloten met extra pakket voor 142 per maand maar omdat ik sinds begin april weer in NL ben ingeschreven moet ik de basis + de extra pakket vanaf april tot september betalen dus eind september meteen een rekening van 800 binnen dit terwijl de boete van geen verzekering hebben iets van 400 is dus als ik paar dagen later de verzekering had afgesloten (4maanden na inschrijving in NL) ze dit helemaal niet hadden mogen berekenen verder ze berekenen niet alleen de basis voor april/mei/jun/jul maar ook de extra pakket die eind jul werd afgesloten word met terug werkende kracht berekend. Telefonisch heb ik dit geprobeerd uitteleggen maar ze laten je niet eens uit praten en de griet bleef me onderbreken en over me heen praten. Juli verzekering afgesloten en pas eind sep de 1e rekening binnen die 2x hoger is dan de boete van rijksoverheid voor geen verzekering hebben :/ mijn verzekering maar meteen opzeggen zodat ik in januari een ander heb

  • Het afsluiten ging online heel makkelijk
  • Klantenservice praat over je heen en laat je niet uitpraten
8
  • Algemene tevredenheid: 8
  • Declaraties: 8
  • Klantenservice: n.v.t.
  • Prijs/kwaliteit: n.v.t.
Ik raad VGZ aan
S.Heinrichs 5-11-2020 - 16:05

  • snelle afhandeling. duidelijke specificatie
10
  • Algemene tevredenheid: 10
  • Declaraties: 10
  • Klantenservice: n.v.t.
  • Prijs/kwaliteit: 10
Ik raad VGZ aan
J.de Lange 5-11-2020 - 11:41

  • Duidelijk.
  • Geen idee
10
  • Algemene tevredenheid: 9
  • Declaraties: 10
  • Klantenservice: 9
  • Prijs/kwaliteit: 10
Ik raad VGZ aan
E.Geschwindner 5-11-2020 - 10:56

Ben al jaren bij VGZ verzekerd, tot volle tevredenheid.

  • Goede hulp van klantenservice , ze denken met je mee als je een vraag hebt.
  • Makkelijk declaraties invoeren in de app.
  • Snelle betaling van declaraties.
  • NVT.
8
  • Algemene tevredenheid: 8
  • Declaraties: 8
  • Klantenservice: n.v.t.
  • Prijs/kwaliteit: 8
Mevr. K. Brink 30-10-2019 - 22:05

Persoonlijk hoop ik dat ik altijd in hetzelfde ziekenhuis kan worden behandeld. Tevreden daarover en dicht bij huis. Dat scheelt sowieso tijd en brandstofgebruik voor b.v. een partner en is ok voor het milieu.
Een ander punt vind ik wel dat de premies behoorlijk hoog zijn. Voor mensen die gedurende een aantal jaren rond moeten komen van een half AOW + een laag pensioen en toch voor 2 volwassen personen zorgpremie moeten betalen is dat, zeker bij ziekte, extra zwaar.

  • Het doorlopen van de verzekering bij behandeling van een ernstige ziekte dat ook niet per einde kalenderjaar is gestopt en per 1 januari opnieuw begint. Behandelingen en controles behoren nog steeds bij dezelfde ziekte , welke het jaar daarvoor is begonnen.
  • Zolang mijn onderzoeken liepen bij meerdere ziekenhuizen en ik ondertussen heel erg vermagerde kon ik geen proteïnedrankjes vergoed krijgen, ondanks dat mijn huisarts het voorschreef, omdat mijn ziekte nog niet in een bepaald hokje kon worden geplaatst!?! Ik was in 2 maanden van 55 naar 46 kilo gegaan. Artsen konden mijn ziekte niet snel opsporen. Ik heb de zorgverzekering gebeld en ook gezegd dat mijn huisarts het noodzakelijk vond dat een eiwitrijk dieet noodzakelijk was, hij had bericht gestuurd naar de apotheek. Het werd niet vergoed. Uiteindelijk was/is het de ziekte van Waldenstrom. Toen ik uiteindelijk ben opgenomen in het ziekenhuis voor de chemokuren en een onvindbare bacterie, kon de diëtiste meteen regelen dat ik een pakket met flesjes kreeg thuisgestuurd en zelfs via haar als herhaalrecept. Mijn ziekte paste toen in het hokje kanker.
8
  • Algemene tevredenheid: 8
  • Declaraties: 8
  • Klantenservice: n.v.t.
  • Prijs/kwaliteit: 7
Ik raad VGZ aan
Johanna Bakker 29-10-2019 - 21:16

Geen idee.

  • Het gaat allemaal voieiend en zonder problemen.
  • Niets
8
  • Algemene tevredenheid: n.v.t.
  • Declaraties: 8
  • Klantenservice: n.v.t.
  • Prijs/kwaliteit: 7
W.Binneveld 29-10-2019 - 14:25

Weinig ervaring door weinig ziekteonkosten.

  • Gelukkig heb ik weinig ziekenkosten en dua amper ervaring.
  • Idem dito vorige vraag.
7
  • Algemene tevredenheid: 7
  • Declaraties: n.v.t.
  • Klantenservice: 8
  • Prijs/kwaliteit: 5
m.c. van den heuvel 29-10-2019 - 10:56

waarom blijft de zorgverzekeraar steeds zo hardnekking bij een eerder besluit. het is bureaucratisch genomen en er wordt beoordeeld zonder inzage van stukken. hardnekkig en halsstarrig, meer kunnen we van het vgz niet zeggen, weinig inlevingsvermogen, maar wel drugsverslaafden e.d. voor behandeling in aanmerking laten komen en ouderen laten "verrekken, u bent te oud"!!!!?????

  • wij hebben het klantencontact als bijzonder vriendelijk en behulpzaam ervaren. daaromtrent geen enkele opmerking.
  • de afhandeling van een verzochte ingreep. de ene hand weet niet wat de andere doet. we werden steeds afgescheept en ondanks aangeleverde stukken, werden deze niet bij de beoordeling betrokken. de ene keer wordt er via de app gecorrespondeerd en vervolgens weer niet!!!!
1
  • Algemene tevredenheid: 1
  • Declaraties: 1
  • Klantenservice: 1
  • Prijs/kwaliteit: 1
Dasha 3-7-2019 - 18:10

Onbeschofte klantenservice, onbetrouwbare en niet transparant bedrijf.

  • Niets
  • 1. Ongelofelijk lange wachttijden, minimaal 30 minuten.
  • 2. Geen uitleg over waarom declaraties afgekeurd zijn.
  • 3. Er wordt geen contact opgenomen met de klant indien een declaratie iets mist, deze wordt meteen afgekeurd. En de afkeuring wordt ook niet doorgecommuniceerd.
  • 4. Klantenservice mag feitelijk niets voor een klant betekenen, als zij niet uit kunnen leggen waarom een declaratie niet goed wordt gekeurd, wordt de klant naar een online klachten commissie gestuurd welke 14 werkdagen doet om dit af te handelen.
4
  • Algemene tevredenheid: 2
  • Declaraties: 8
  • Klantenservice: 2
  • Prijs/kwaliteit: 5
theo brekelmans 20-12-2018 - 14:50

verzekeraar betaalde 1925.00 euro aan orthopedische schoenmaker zonder aan mij te vragen ofzschoenen goed waren.
totaal ongeschikt gemaakt op leest van acht jaren oud - schoenen konden zo de kliko in. !!!

  • weinig
  • afhandeling van klachten rampzalig drie maanden nodig en dan moet je nog elke week zelf bellen - medicijnen zelf betalen omdat de apotheker kan beslissen of hij bij vgz declareert of aan verzekerde in rekening brengt- aanvullende verz. voor 10 dagen mantelzorg verblijf in zorghotel - helaas is niemand in staat te zeggen welke hotels gecontracteerd zijn !!!
1
  • Afsluitproces: n.v.t.
  • Algemene tevredenheid: 1
  • Declaraties: n.v.t.
  • Klantenservice: n.v.t.
  • Prijs/kwaliteit: n.v.t.
Vincent Rogiest 23-11-2017 - 17:37

Ik heb in 2014 een fraude melding gemaakt bij de VGZ in Eindhoven,. Tot op de dag van vandaag ben ik niet verder geholpen met mijn fraude melding. Een schande. ....

Vergelijk en bespaar tot € 535
Dit bedrag is het verschil tussen de premie van de duurste en de goedkoopste zorgverzekering met een eigen risico van € 385.
per jaar op je zorgverzekering

Vergelijk 100% onafhankelijk alle zorgverzekeringen. Bij Poliswijzer.nl hoeven verzekeraars namelijk niet te betalen voor een positie in de vergelijker. Je stapt heel eenvoudig over naar de meest voordelige polis voor jou.

Navigatie