Van de makers van Logo Gaslicht
Wellicht ken je ons al van energievergelijkingssite Gaslicht.com?
Op Poliswijzer.nl helpen we jou ook te besparen op je (zorg)verzekering!
Ben Woldring
Vergelijk en bekijk hoeveel je kunt besparen
Zorgverzekeringen vergelijken
Menzis

Menzis zorgverzekering reviews en ervaringen

Om je te helpen bij de keuze voor de zorgverzekeraar die het beste bij jou past, willen wij je zoveel mogelijk informatie over Menzis zorgverzekeringen geven. Twijfel je nog? Lees de reviews over Menzis zorgverzekeringen.

Vergelijk alle verzekeringen van Menzis Of vergelijk met je huidige Menzis verzekering

 Is Menzis je huidige zorgverzekeraar en wil je zelf een ervaring en/of review over deze verzekeraar plaatsen? Deel deze hier met andere consumenten.

Klantervaringen over Menzis

51 beoordelingen
7,2
Hier zie je het gemiddelde cijfer dat klanten aan Menzis geven. Dit cijfer is opgebouwd uit de onderdelen prijs/kwaliteit, declaraties, algemene tevredenheid en klantenservice.
Prijs/kwaliteit
7,6
Declaraties
6,9
Algemene tevredenheid
7,2
Klantenservice
5,0
6
  • Algemene tevredenheid: 5
  • Declaraties: n.v.t.
  • Klantenservice: 8
  • Prijs/kwaliteit: n.v.t.
Wilma 20-12-2025 - 18:03
Overgestapt via Poliswijzer.nl

  • Het contact over een vraag die ik had
  • De contracten met de ziekenhuizen begin december rond te hebben.
9
  • Algemene tevredenheid: 8
  • Declaraties: 10
  • Klantenservice: n.v.t.
  • Prijs/kwaliteit: 10
Ik raad Menzis aan
Jitze Zwaan 18-12-2025 - 19:41
Overgestapt via Poliswijzer.nl

-

  • -
  • -
5
  • Algemene tevredenheid: 6
  • Declaraties: 4
  • Klantenservice: 4
  • Prijs/kwaliteit: 5
Herman 18-12-2025 - 17:56
Overgestapt via Poliswijzer.nl

Menzis bleek geen contract te hebben met de sportarts die ik heb bezocht. Ik had deze gekozen vanwege een bepaalde specialisatie. Op de website van Menzis was dat heel lastig te vinden. Resultaat was dat ik enorm weinig vergoed kreeg.

  • Toegang tot apps die gezondheid bevorderen.
  • Hogere vergoeding bij niet-gecontracteerde zorgverlener.
9
  • Algemene tevredenheid: 9
  • Declaraties: 8
  • Klantenservice: n.v.t.
  • Prijs/kwaliteit: 9
Ik raad Menzis aan
RK 18-12-2025 - 17:44
Overgestapt via Poliswijzer.nl

Super fijne verzekering als je zwanger bent.

10
  • Algemene tevredenheid: 10
  • Declaraties: 10
  • Klantenservice: n.v.t.
  • Prijs/kwaliteit: 10
Ik raad Menzis aan
Joke 18-12-2025 - 17:28
Overgestapt via Poliswijzer.nl

9
  • Algemene tevredenheid: 9
  • Declaraties: 9
  • Klantenservice: n.v.t.
  • Prijs/kwaliteit: 9
Ik raad Menzis aan
B.J. Koelma 18-12-2025 - 16:49
Overgestapt via Poliswijzer.nl

Goede prijs/kwaliteit verhouding

  • Dat de prmie voor dit jaar niet is gestegen.
  • Nvtp
9
  • Algemene tevredenheid: 8
  • Declaraties: 9
  • Klantenservice: 9
  • Prijs/kwaliteit: 9
Ik raad Menzis aan
Loes 18-12-2025 - 16:09
Overgestapt via Poliswijzer.nl

Declaraties gaan goed, via de app een goed overzicht van hoeveel zorg er nog tegoed is.

  • Klantenservice is pro actief, denken echt mee.
  • Contracten eerder rond hebben met zorgverleners. Verder meldt de app al heel lang dat er iets met “landscape modus niet mogelijk is” oid. Misschien handig om dat even op te pakken, ipv die melding al zo lang te tonen..😅
8
  • Algemene tevredenheid: 8
  • Declaraties: n.v.t.
  • Klantenservice: n.v.t.
  • Prijs/kwaliteit: 8
Herman 18-12-2025 - 15:33
Overgestapt via Poliswijzer.nl

Prijs vergeleken met vorige verzekeraar.

  • Prijs kwaliteit. Makkelijk overgang.
  • Geen pasje meer maar alleen een digitale pas op je telefoon. Die moet dus niet kwijtraken of stuk gaan.
7
  • Algemene tevredenheid: 7
  • Declaraties: 7
  • Klantenservice: 7
  • Prijs/kwaliteit: 7
Ik raad Menzis aan
Savannah 13-11-2025 - 13:42
Overgestapt via Poliswijzer.nl

Prima zorgverzekeraar alleen wel aan de dure kant.

  • Dekking van fysiotherapie, het consult met een lactatiekundige, en antroposofische pijnbestrijding. Soms was het contact met de klantenservice goed (niet altijd).
  • Dekking fysiotherapie met bekkenbodemklachten staat onduidelijkj op de website, de klantenservice sprak de website tegen.
8
  • Algemene tevredenheid: 8
  • Declaraties: n.v.t.
  • Klantenservice: 8
  • Prijs/kwaliteit: 7
Kayley 10-11-2025 - 20:41
Overgestapt via Poliswijzer.nl

Ik had deze verzekering voor mijn brillen gepakt en uiteindelijk bleek het dat deze verzekering mijn brillen niet dekte. Dat vond ik jammer

  • Prima verzekering, fijne automatische incasso en mails.
  • Niks
8
  • Algemene tevredenheid: 8
  • Declaraties: 8
  • Klantenservice: n.v.t.
  • Prijs/kwaliteit: 8
Ik raad Menzis aan
Renske 9-11-2025 - 14:27
Overgestapt via Poliswijzer.nl

Ik heb Menzis gekozen voor de extra fysiotherapie

  • . Doorverwijzing geruisloos geregeld
9
  • Algemene tevredenheid: 9
  • Declaraties: 9
  • Klantenservice: n.v.t.
  • Prijs/kwaliteit: 9
Ik raad Menzis aan
J Sleumer 8-11-2025 - 21:54
Overgestapt via Poliswijzer.nl

Menzis gekozen omdat deze de door mij gekozen therapie deels vergoedt.

  • Online declareren
  • Gezondheids nieuwsbrief
  • Premie flexibel maken als je toch de fysiotherapie niet gebruikt
8
  • Algemene tevredenheid: 7
  • Declaraties: 9
  • Klantenservice: n.v.t.
  • Prijs/kwaliteit: 7
Ik raad Menzis aan
d balendonck 6-11-2025 - 17:52
Overgestapt via Poliswijzer.nl

snelle afhandeling declaraties

9
  • Algemene tevredenheid: 8
  • Declaraties: 10
  • Klantenservice: n.v.t.
  • Prijs/kwaliteit: 8
Ik raad Menzis aan
M. 6-11-2025 - 14:21

Ik heb onverwachte ziekenhuisbezoeken moeten afleggen, alles ging automatisch, geen omkijken naar gehad.

  • Ik heb onverwachte ziekenhuisbezoeken moeten afleggen, alles ging automatisch, geen omkijken naar gehad.
8
  • Algemene tevredenheid: 8
  • Declaraties: 9
  • Klantenservice: n.v.t.
  • Prijs/kwaliteit: 7
Ik raad Menzis aan
Ronald van Dreumel 6-11-2025 - 13:44

Menzis staat klaar voor je!

  • Snelle afhandeling!
10
  • Algemene tevredenheid: 10
  • Declaraties: n.v.t.
  • Klantenservice: n.v.t.
  • Prijs/kwaliteit: 9
Ik raad Menzis aan
Fransien Heester 6-11-2025 - 12:12
Overgestapt via Poliswijzer.nl

Fijne vwrzekering!

  • Alles.
  • Nvt
6
  • Algemene tevredenheid: 6
  • Declaraties: 6
  • Klantenservice: 4
  • Prijs/kwaliteit: 6
Emma 6-11-2025 - 09:42
Overgestapt via Poliswijzer.nl

Prima verzekering qua prijs maar denken niet mee als je zorgadvies nodig hebt.

  • Prijs van de verzekering
  • Meedenken met klanten voor zorgadvies en daadwerkelijk hulp verlenen
8
  • Algemene tevredenheid: 8
  • Declaraties: n.v.t.
  • Klantenservice: n.v.t.
  • Prijs/kwaliteit: 9
Ik raad Menzis aan
Tim 6-11-2025 - 09:21
Overgestapt via Poliswijzer.nl

Heldere voorwaarden en een gemakkelijke overstap

  • De voorwaarden zijn duidelijk
  • Goede online omgeving
  • Heldere facturatie
  • Geen, tot nu toe erg tevreden
8
  • Algemene tevredenheid: 8
  • Declaraties: 9
  • Klantenservice: n.v.t.
  • Prijs/kwaliteit: 7
M 6-11-2025 - 09:04
Overgestapt via Poliswijzer.nl

Ik vond het heel erg fijn om te kunnen zien welke zorgkosten ik had en wat Menzis vergoedde. Dit was allemaal online te vinden.
Het was niet de goedkoopste maar de dekking was wel goed.

  • Duidelijk zichtbaar wat vergoedt werd en hoeveel zorg kostte in het online portal.
  • Korting bij het betalen per jaar in plaats van per maand
3
  • Algemene tevredenheid: 1
  • Declaraties: 1
  • Klantenservice: 1
  • Prijs/kwaliteit: 8
L.Boersma 4-7-2025 - 19:45

Ik betaalde een recept ropinirol 4 mg 82 stuks voor 72,50 die ik eerder bij benu van 5 mg had voor 166 voor 82 stuks van merk requep . Door medewerker werd .ij verteld dat ik die gawoon kon declareren en van het eigenrisico werd afgeschreven,toch werd de declaratie afgewezen .ko takt opge omen met een medewerker en die zij dat ze alleen aan de aporheek zelf uitbetaalden . Slec hte regels en slecht geinformeerde medewerkers.

  • Geen positieve ervaringen tot nu toe
  • Ook met het gespreid betalen eigen risico ging het al mis, mail
  • gekregen dat ik aangemeld was ,maar kreeg wel eerste rekening va 84 en 166 euro en kon niet alsnog meedoen met gespreid betalen
  • Ik zou het niet weten klanten ook beter informeren over declareren.
8
  • Algemene tevredenheid: 9
  • Declaraties: 9
  • Klantenservice: 9
  • Prijs/kwaliteit: 5
R. D. Domburg 28-5-2025 - 08:43

Mijn 2e vaccinatie werd maar gedeeltelijk vergoed vanwege een fout in de administratie?

  • Zeer rustig en begripvol te woord gestaan.
  • Ga zo door
1
  • Algemene tevredenheid: 1
  • Declaraties: 1
  • Klantenservice: 1
  • Prijs/kwaliteit: 1
Linda Beukeboom 26-4-2025 - 08:22

Aan de medewerkers van Menzis,

Uw eindconclusie over mijn declaratie is voor mij een diepe teleurstelling. Het gehele proces waarin ik verzeild raakte vanaf januari tot nu is een pijnlijke, verwarrende en ontmoedigende ervaring geweest.

Menzis presenteert zich als “Leefkracht”, maar in mijn geval heeft uw handelen het tegenovergestelde effect gehad. In plaats van kracht te geven, voelde ik me beroofd van mijn kracht, mijn waardigheid en zelfs mijn menselijkheid. De manier waarop er is omgegaan met mijn verzoek om vergoeding van medische zorg was ronduit schrijnend.

Vanaf het allereerste moment was uw informatievoorziening onduidelijk en ontoereikend. Dit leidde tot gebrekkige communicatie, nog voordat mijn aanvraag goed en wel begonnen was. Door eerdere medische missers—waarbij mijn klachten, mede door het stigma van seksueel misbruik, onvoldoende serieus werden genomen—raakte ik in paniek. Nadat ik was weggestuurd uit het Martini Ziekenhuis, wist ik niet meer waar ik terechtkon. De pijn, veroorzaakt door een darmafsluiting, werd tijdens mijn verblijf bij vrienden in het buitenland ondraaglijk en levensbedreigend.

Uiteindelijk was een spoedoperatie noodzakelijk. Uw eigen alarmcentrale erkende dat het hier een spoedgeval betrof. Desondanks bleef Menzis volhouden dat ik deze operatie zelf “gepland” zou hebben—een absurde suggestie. Deze vorm van wantrouwen en onbegrip is bijzonder pijnlijk en heeft me diep geraakt.

Het vertrouwen dat ik ooit had in de zorgverleners van het Martini Ziekenhuis is verdwenen. Door hun nalatigheid kwam ik in deze situatie terecht. Je zou mogen verwachten dat Menzis, als Nederlandse zorgverzekeraar, in ieder geval de kosten van een medisch noodzakelijke ingreep in het buitenland zou vergoeden—zeker wanneer duidelijk is dat deze kosten in Nederland ook zouden zijn gemaakt.

Het uitblijven van erkenning en vergoeding heeft mij uiteindelijk doen belanden in een burn-out. Ik heb nu professionele hulp nodig om hiervan te herstellen. Ik vraag u dan ook dringend: hoe kan het dat een vrouw met een trauma-achtergrond en een medische noodsituatie op deze manier behandeld wordt?

Ik verzoek u om deze zaak opnieuw te bekijken, en niet alleen vanuit regels en protocollen, maar vanuit menselijkheid en redelijkheid.

  • Niets.
  • Heel veel.
3
  • Algemene tevredenheid: 2
  • Declaraties: 5
  • Klantenservice: 1
  • Prijs/kwaliteit: n.v.t.
Lenneke Straijer 29-12-2024 - 18:49

Afhandeling van de ingediende declaraties is onduidelijk en Menzis is de slechtste verzekering als je voor een operatie doorverwezen wordt naar een ziekenhuis in het nabije buitenland vanwege een grensstreek samenwerking

  • niets: geen actie en weinig betrokkenheid
  • Zorgbemiddeling: hiermee wordt goede sier gemaakt maar je krijgt alleen een lijstje met wachttijden van ziekenhuizen, ze doen zelf helemaal niets aan bemiddeling, ook niet in een speciaal weinig voorkomend geval.
9
  • Algemene tevredenheid: 9
  • Declaraties: n.v.t.
  • Klantenservice: n.v.t.
  • Prijs/kwaliteit: 9
Ik raad Menzis aan
Khaled 12-12-2024 - 11:32
Overgestapt via Poliswijzer.nl

8
  • Algemene tevredenheid: 9
  • Declaraties: 8
  • Klantenservice: 8
  • Prijs/kwaliteit: 8
Ik raad Menzis aan
Wouter 8-12-2024 - 22:57
Overgestapt via Poliswijzer.nl

4
  • Algemene tevredenheid: 3
  • Declaraties: 4
  • Klantenservice: 3
  • Prijs/kwaliteit: 7
Edo Kreuzen 8-12-2024 - 20:35
Overgestapt via Poliswijzer.nl

Ik vond het bijzonder vervelend dat Menzis het vertikt om een klantvriendelijk, "bruikbaar" mailadres kenbaar te maken. Ondanks het feit dat ook de Consumentenbond en consumentenprogramma's "Kassa" én "Radar" hierover terecht klagen met betrekking tot websites van diverse bedrijven en andere instanties. Om zeer onduidelijke/irrelevante redenen weigeren ze namelijk om per mail met hen te (kunnen) communiceren.
Bovendien is hun app volstrekt onbruikbaar, omdat ik het hele afgelopen jaar telkens opnieuw zónder enige uitzondering na het verplicht (!) inloggen via DigiD de mededeling krijg: "Het ging niet goed. Probeer het later nog een keer of klik op de 'help knop' voor een oplossing bij DigiD." De waarheid gebiedt mij te zeggen, dat ik vele malen per maand voor allerlei andere instanties óók via DigiD inlog en dit gaat (vrijwel) nooit verkeerd!!
In de derde plaats heeft mijn vrouw in maart van dit jaar onterecht een afschrijving van Menzis ontvangen van een medicijn dat zij nooit gekregen heeft. Pas begin september heeft Menzis na heel veel gedoe dit bedrag teruggestort.

  • Helemaal niets.
  • Zie mijn uitgebreide motivatie hierboven.
9
  • Algemene tevredenheid: 9
  • Declaraties: n.v.t.
  • Klantenservice: n.v.t.
  • Prijs/kwaliteit: 9
Ik raad Menzis aan
D.J. Steendam 8-12-2024 - 16:57
Overgestapt via Poliswijzer.nl

Een goede en goedkope oplossing voor mijn situatie

  • De snelheid van het ontvangen van stukken
8
  • Algemene tevredenheid: 8
  • Declaraties: 8
  • Klantenservice: 6
  • Prijs/kwaliteit: 9
Ik raad Menzis aan
Marloes 4-12-2024 - 20:13
Overgestapt via Poliswijzer.nl

  • Snel declareren, prima
7
  • Algemene tevredenheid: 7
  • Declaraties: 8
  • Klantenservice: 6
  • Prijs/kwaliteit: 8
Ik raad Menzis aan
Edwin 4-12-2024 - 17:53
Overgestapt via Poliswijzer.nl

  • Afhandelen van declaraties
  • Communicatie en meedenken aan de telefoon
9
  • Algemene tevredenheid: 9
  • Declaraties: 9
  • Klantenservice: 9
  • Prijs/kwaliteit: 10
Ik raad Menzis aan
Ruben van Tongeren 3-12-2024 - 18:31
Overgestapt via Poliswijzer.nl

  • Hele goeie bereikbaarheid, makkelijk declareren, goeie app!
  • Af en toe gaat er met declareren iets niet goed, dus je moet het zelf goed in de gaten houden. Maar vervolgens heel goed bereikbaar en dan ook zo opgelost, dus zeer tevreden!
8
  • Algemene tevredenheid: 8
  • Declaraties: n.v.t.
  • Klantenservice: n.v.t.
  • Prijs/kwaliteit: 8
Ik raad Menzis aan
Paul 3-12-2024 - 16:51
Overgestapt via Poliswijzer.nl

8
  • Algemene tevredenheid: 8
  • Declaraties: n.v.t.
  • Klantenservice: n.v.t.
  • Prijs/kwaliteit: 8
Ik raad Menzis aan
R Egmond 3-12-2024 - 16:36
Overgestapt via Poliswijzer.nl

  • Tips via e mail
  • Nauwelijks contact hoeven hebben, dus kan weinig opnoemen
6
  • Algemene tevredenheid: 6
  • Declaraties: n.v.t.
  • Klantenservice: 2
  • Prijs/kwaliteit: 9
Ruut 3-12-2024 - 16:36
Overgestapt via Poliswijzer.nl

  • Klantenservice is ongeïnteresseerd en wil vooral niet teveel moeite doen.
10
  • Algemene tevredenheid: 10
  • Declaraties: 10
  • Klantenservice: 10
  • Prijs/kwaliteit: 10
Ik raad Menzis aan
Henk Koster 3-12-2024 - 16:26
Overgestapt via Poliswijzer.nl

  • Duidelijkheid van de klantenservice; behulpzaamheid; snelheid van declaratie
  • -
10
  • Algemene tevredenheid: 9
  • Declaraties: 10
  • Klantenservice: n.v.t.
  • Prijs/kwaliteit: 10
Ik raad Menzis aan
Karin 3-12-2024 - 14:07
Overgestapt via Poliswijzer.nl

9
  • Algemene tevredenheid: 9
  • Declaraties: 9
  • Klantenservice: 9
  • Prijs/kwaliteit: 10
Ik raad Menzis aan
Khaled 3-12-2024 - 11:06
Overgestapt via Poliswijzer.nl

10
  • Algemene tevredenheid: 9
  • Declaraties: n.v.t.
  • Klantenservice: n.v.t.
  • Prijs/kwaliteit: 10
Ik raad Menzis aan
Janneke 3-12-2024 - 09:16

  • De informatieve nieuwsbrieven
  • De app
  • Lagere premie
7
  • Algemene tevredenheid: 7
  • Declaraties: 6
  • Klantenservice: n.v.t.
  • Prijs/kwaliteit: 8
Ik raad Menzis aan
Pepijn 3-12-2024 - 09:10
Overgestapt via Poliswijzer.nl

  • Goedkope basisverzekering
  • Handige app
  • Communicatie volledig digitaal
  • Bepaalde medicatie die voorheen volledig vergoed werd moest ik dit jaar voor betalen
8
  • Algemene tevredenheid: 8
  • Declaraties: n.v.t.
  • Klantenservice: n.v.t.
  • Prijs/kwaliteit: 9
Ik raad Menzis aan
Betnietev 2-12-2024 - 22:41
Overgestapt via Poliswijzer.nl

  • De meest gunstige in prijs in mijn geval
7
  • Algemene tevredenheid: 7
  • Declaraties: n.v.t.
  • Klantenservice: n.v.t.
  • Prijs/kwaliteit: 7
Jeroen Mook 2-12-2024 - 20:04
Overgestapt via Poliswijzer.nl

  • De premie.
  • N.v.t.
8
  • Algemene tevredenheid: 8
  • Declaraties: 8
  • Klantenservice: n.v.t.
  • Prijs/kwaliteit: 8
Ik raad Menzis aan
Overweg 2-12-2024 - 17:14
Overgestapt via Poliswijzer.nl

  • Goedkope basisverzekering
  • Overzichtelijke app
  • Communicatie volledig digitaal
9
  • Algemene tevredenheid: 8
  • Declaraties: 10
  • Klantenservice: n.v.t.
  • Prijs/kwaliteit: n.v.t.
Ik raad Menzis aan
Berry 2-12-2024 - 17:06
Overgestapt via Poliswijzer.nl

  • Positief was voor mij de laagste prijs met €850 eigen risico dus het sloot aan bij mijn wens.
  • in mijn ogen mag de premie lager helemaal als je “gezond” leeft, Sport en rekening houdt met lijf.
  • Menzis is sterk in de 4Mijl, kaartjes gratis en leefstijl verbetering.
9
  • Algemene tevredenheid: 10
  • Declaraties: 8
  • Klantenservice: n.v.t.
  • Prijs/kwaliteit: 10
Ik raad Menzis aan
Sjors 2-12-2024 - 15:27
Overgestapt via Poliswijzer.nl

1
  • Algemene tevredenheid: 1
  • Declaraties: 1
  • Klantenservice: 1
  • Prijs/kwaliteit: 1
F.jager 14-11-2024 - 12:26

  • Niets
  • Stoppen met het financieren van moord d.m.v. de zorgpremie en het eigen risico in de ggz
  • Ik ben nu inmiddels twee keer getuige van moord in de ggz gemaakt van uw zorgpremie en eigenrisico
  • Hierbij vraag ik uw Menzis verzekerden of u hiervoor wil betalen
  • Het gaat hierbij om contractaanbieder Lentis basis ggz die onder verscherpt toezicht van de Inspectie is gesteld en nog steeds
  • Ik stap over naar Nederlands kleinste verzekeringsmaatschappij het zou u sieren als u dat ook zou doen als Menzis verzekerde
2
  • Algemene tevredenheid: 3
  • Declaraties: 1
  • Klantenservice: 2
  • Prijs/kwaliteit: 4
bij de vaate 11-10-2024 - 12:28

  • communicatie onderling. Je bent echt een nummer,
  • Na herhaaldelijk bellen nog niks opgelost.
4
  • Algemene tevredenheid: 3
  • Declaraties: 1
  • Klantenservice: 4
  • Prijs/kwaliteit: 6
Andres 8-10-2024 - 00:33

  • Letterlijk niks heb ik positief ervaren
  • Wat er verbeterd kan worden is tandzorg, en minder valse declaraties, plus voor ieder wissewasje een eigenrisico bedrag sturen dat is echt onmenzelijk, hun incasseren gewoon dubbel, moet eigenlijk naar sbs6 melding doen bah bah
2
  • Algemene tevredenheid: 4
  • Declaraties: 2
  • Klantenservice: 2
  • Prijs/kwaliteit: 1
E.Hesse 24-4-2024 - 09:25

  • Mijn man heeft al jaren een volledige prothese. Nu blijkt dat hij goedkoper kan onze tandarts wees ons op die mogelijk heid kan per 1 Jan 2025 scheeld € 348.00 op jaarbasis. Tv 1 prothese. Wel even schriftelijk laten bevestigen. Jammer dat menzis wel de rekening vd prothese betaald maar je niet inlicht dat je in een andere verzekering kan eigen verantwoordelijkheid zeggen ze. Het blijkt dat menzis alleen voor het geld gaat en niet voor de klant z,n portomonee. Gemiste kans van menzis. Dus klanten van menzis wees gewaarschuwd.
2
  • Algemene tevredenheid: 3
  • Declaraties: 1
  • Klantenservice: 1
  • Prijs/kwaliteit: 3
Andre Hosp 18-3-2024 - 11:56

  • 20 jaar bij Anderzorg was positief, een maand bij Menzis was erg negatief. Gaan gewoon geld incaseren van je rekening en dan moet jij maar zien te achterhalen waarvoor het is, ben je ingelogd krijg je een onduidelijke omschrijving en dan moet je weer bij een derde partij, apotheek, zien dat ze weer een credit nota schrijven zodat Menzis jouw eigen geld weer terug stort. Bij Anderzorg tientallen jaren geen centje pijn gehad.
  • Menzis moet gewoon net zo werken als Anderzorg. Daar 20 jaar lang geen problemen gehad.
Reacties
Andre op 27-3-2024 om 13:34
Menzis haalt gewoon geld van je rekening af zonder dat je iets opgehaald hebt en dan moet je zelf maar het recht zien te brijen. Dit is gewoon de omgekeerde wereld. Menzis is een enorme grote zakelijke moloch waarmee je niet in contact kunt komen en die alle vormen van menselijke communicatie en inzicht in declaraties tegenhoud. Echt een slechte verzekeraar.
Andre op 18-3-2024 om 13:58
Van Menzis krijg je een incasso "Eigen riscio"op je dak en dan moet je zelf uit gaan dokteren waar dat dan vandaan komt en waar Menzis het recht vandaan haalt om allerlei spullen te declareren die je zelf niet opgehaald en hebruikt hebt. Bij Anderzorg nooit last van gehad.
6
  • Algemene tevredenheid: 8
  • Declaraties: 10
  • Klantenservice: 1
  • Prijs/kwaliteit: 7
Ik raad Menzis aan
Jacq 13-3-2024 - 10:40

  • Ze helpen waaraan ze je kunnen helpen.
  • Opnemen telefoon klantenservice
10
  • Algemene tevredenheid: 10
  • Declaraties: 10
  • Klantenservice: 10
  • Prijs/kwaliteit: 10
Ik raad Menzis aan
PW 28-12-2023 - 14:28

  • telefonische bereikbaarheid en klantvriendelijkheid. Diverse malen moeten bellen omdat ik door verhuizing andere zorgaanbieders had, maar steeds keurig te woord gestaan en geholpen.
  • enige: mijn nieuwe fysio was plots niet meer bij Menzis en daarom moeten veranderen van (weer andere nieuwe) fysio. Die vorige heeft nog steeds geen contract met Menzis...
  • (ik ga helaas overstappen van verzekering omdat mijn nieuwe werkgever een collectieve verzekering heeft bij andere zorgverzekering. Bij deze even nog een afscheidsgroet: Dank!)

Vergelijk en bespaar tot € 511
Dit bedrag is het verschil tussen de premie van de duurste en de goedkoopste zorgverzekering met een eigen risico van € 385.
per jaar op je zorgverzekering

Vergelijk 100% onafhankelijk alle zorgverzekeringen. Bij Poliswijzer.nl hoeven verzekeraars namelijk niet te betalen voor een positie in de vergelijker. Je stapt heel eenvoudig over naar de meest voordelige polis voor jou.

Navigatie